Inlägg: 1899786
Svarskommentarer
Sv: Silly season 18/19
Har redan nämnt det tidigare, men vår offensiv är oroväckande svag. Denna säsong såg vår poängliga bland forwardsen ut på följande sätt:
Hajen: 19+26=45
Clark: 17+16=33
Ikonen: 12+14=26
Vi har alltså förlorat våra 3 ledande och poängstarkaste forwards inför denna säsong. Inte nog med det, vi fortsätter:
Blomqvist: 12+13=25
Jensen 7+17=24
Ölund: 8+15=23
Av våra 6 poängstarkaste forwards har vi förlorat 4.
Det här är illavarslande. Ersättarna är alltså Kellman (att vara ledande i ett bottenlag och spela massor av PP är en sak, att komma till Brynäs är en annan) och Danielsson, med åldern emot sig och presterat i en betydligt sämre liga.
Usch, det här känns inte alls bra, trots backsidan och målvaktssidan.
Hajen: 19+26=45
Clark: 17+16=33
Ikonen: 12+14=26
Vi har alltså förlorat våra 3 ledande och poängstarkaste forwards inför denna säsong. Inte nog med det, vi fortsätter:
Blomqvist: 12+13=25
Jensen 7+17=24
Ölund: 8+15=23
Av våra 6 poängstarkaste forwards har vi förlorat 4.
Det här är illavarslande. Ersättarna är alltså Kellman (att vara ledande i ett bottenlag och spela massor av PP är en sak, att komma till Brynäs är en annan) och Danielsson, med åldern emot sig och presterat i en betydligt sämre liga.
Usch, det här känns inte alls bra, trots backsidan och målvaktssidan.
+ 3