Inlägg: 1912154
Sv: A proposito de nada
{6984}: Får känslan att Brynäs vill återgå till en linje där man satsar mer på juniorer och hemvändare. Det här samlandet av medelmåttiga allsvenskar som tar platser av lovande juniorer ogillas av många. Förmodligen BZ största misstag tillsammans med hans klumpiga uttalanden om Brynäs-legender.
+ 3
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Efter en snabb koll på EP
Spelare som är inne på sitt sista år på kontraktet:
David Rautio
Tomi Karhunen
Henrik Larsson
Simon Bertillsson
Ryan Gnderson
Johan Alcén
Samuel Asklöv
Alexander Bjurström
Jesper Boqvist
Jonathan Granström
Jesper Jensen
Robert Kousal
Danny Kristo
Ludwig Nilsson
Jag tippar på att man behåller ett fåtal av dessa. Rautio Larsson Granström Kristo och Nilsson är nog de som ligger mest risigt till. Jag ser gärna att man behåller Karhuen som andrekeeper bakom Eriksson
Gunde och Berra lär man göra allt man kan för att behålla.
Alcén tycker jag är nyttig.
Jensen är jag kluven till... Med en rejäl lönesänkning kanske
Sen får vi se vilka av de unga som utvecklas nog för att ta en plats i nästa säsongs Brynäs.
Spelare som är inne på sitt sista år på kontraktet:
David Rautio
Tomi Karhunen
Henrik Larsson
Simon Bertillsson
Ryan Gnderson
Johan Alcén
Samuel Asklöv
Alexander Bjurström
Jesper Boqvist
Jonathan Granström
Jesper Jensen
Robert Kousal
Danny Kristo
Ludwig Nilsson
Jag tippar på att man behåller ett fåtal av dessa. Rautio Larsson Granström Kristo och Nilsson är nog de som ligger mest risigt till. Jag ser gärna att man behåller Karhuen som andrekeeper bakom Eriksson
Gunde och Berra lär man göra allt man kan för att behålla.
Alcén tycker jag är nyttig.
Jensen är jag kluven till... Med en rejäl lönesänkning kanske
Sen får vi se vilka av de unga som utvecklas nog för att ta en plats i nästa säsongs Brynäs.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Jag misstänker att det är så jag med. Det är ett par fina talager som vi tappat bort under Bz's tid som SC. Den förste jag tänker på är Johannes Kinnvall som i princip ratades för megachansningen Henrik Larsson.
Jag tror och hoppas att man gör en reboot där och tänker om. Medelmåttor bygger man inte lag kring. Man fyller ut med såna.
Jag tror och hoppas att man gör en reboot där och tänker om. Medelmåttor bygger man inte lag kring. Man fyller ut med såna.
+ 1