Inlägg: 1945848
Svarskommentarer
Sv: Silly season 18/19
Va, håller ni på än :-). Ok, vi återgår väl till Hockey snart igen. Men en till, det var ju Göteborgshumor, så ni får la tänka er dialekten för ert inre öra:
Kal å Ada hade blitt bjudna till Beda å Osborn på julkalas. Det blev en ganska blöt tillställning om man säger så. När det på småtimmarna var dags att gå hem kunde de inte hitta Kal. Han var borta. Dom leta å leta. När de hade letat i gott å väl tjuge minuter kom Kal framkrypande under julgranen.
Ada utbrister: "Men Kal, va gör du bakom grana?"
Kal svarar: "Grana? Jag har vatt i skogen å sketet"
Kal å Ada hade blitt bjudna till Beda å Osborn på julkalas. Det blev en ganska blöt tillställning om man säger så. När det på småtimmarna var dags att gå hem kunde de inte hitta Kal. Han var borta. Dom leta å leta. När de hade letat i gott å väl tjuge minuter kom Kal framkrypande under julgranen.
Ada utbrister: "Men Kal, va gör du bakom grana?"
Kal svarar: "Grana? Jag har vatt i skogen å sketet"
+ 5
Vet du, varför norrmännen inte ser Hulken på TV?"
"De går när det blir grön gubbe."