Inlägg: 1976179
Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Hur skulle kickandet ha bidragit till vinsten, förklara tack.
+ 3
Svarskommentarer
Sv: SILLY SEASON 2019
KulaShaker:
”Hur skulle kickandet ha bidragit till vinsten, förklara tack.”
En arbetstagare får tex lön, och lön är en kostnad.
Intäkter - kostnader = resultat
Intäkter < konstnader => negativt resultat
Intäkter > kostnader => positivt resultat
Genom att höja intäkterna eller sänka kostnaderna förbättras resultatet.
Ex.
En spelare med en månadslön av 100.000kr kickas 2månader in i ny budgetåret och då köps ut för 500.000kr.
Det är då 10månader kvar av budgetåret.
10månader x (100.000 + Sociala Avg.) > 500.000kr
dvs kostnaderna har sänks.
Kostnaden sänks utan att intäkterna ökar och således förändras resultatet positivt,
(Alltså det ekonomiska resultatet - troligen inte det på isen.)
Vill du ha bättre förklaring kan vi ta det privat..
Men min refl. var:
BIF kickade ju ett antal arbetstagare i herrarnas bås.
Kaos på isen visserligen, men troligen en positiv påverkan på resultatet.
Och är denna ekonomiska påverkan dessutom stor så är jag INTE impad av resultatet då vår ”produktionskvalitet” blivit lidande.
”Hur skulle kickandet ha bidragit till vinsten, förklara tack.”
En arbetstagare får tex lön, och lön är en kostnad.
Intäkter - kostnader = resultat
Intäkter < konstnader => negativt resultat
Intäkter > kostnader => positivt resultat
Genom att höja intäkterna eller sänka kostnaderna förbättras resultatet.
Ex.
En spelare med en månadslön av 100.000kr kickas 2månader in i ny budgetåret och då köps ut för 500.000kr.
Det är då 10månader kvar av budgetåret.
10månader x (100.000 + Sociala Avg.) > 500.000kr
dvs kostnaderna har sänks.
Kostnaden sänks utan att intäkterna ökar och således förändras resultatet positivt,
(Alltså det ekonomiska resultatet - troligen inte det på isen.)
Vill du ha bättre förklaring kan vi ta det privat..
Men min refl. var:
BIF kickade ju ett antal arbetstagare i herrarnas bås.
Kaos på isen visserligen, men troligen en positiv påverkan på resultatet.
Och är denna ekonomiska påverkan dessutom stor så är jag INTE impad av resultatet då vår ”produktionskvalitet” blivit lidande.