Inlägg: 1990784
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Huge: Jag hoppas du har rätt... Men med den förklaringen kan jag ta upp FBK som exempel. Redan i omgång 3 vinner de mot oss på grund av grundtrygghet i försvarsspelet. Vi är puckförande, de försvarar sig men gör det så pass bra att vi inte kommer åt dem. Redan i omgång 3... Alla lag verkar inte behöva startsträcka för grundspelet. Jag tycker oxå det är en av hörnstenarna man sätter först och som man gnuggar på försäsongen och i träningsmatcher. Jag tycker det skall sitta till 90 % lagom till säsongsstart. Brynäs är inte där...
+ 2
Desch puckstirrande vid 3-3 såg inte proffsigt ut, sen har dom ju jätteflyt vid 2-3 när pucken studsar via Blommans skridsko(?) och mellan benen på Jocke.
Till sist så steppar ju Djurgården ändå upp efter den sena reduceringen i första, vi blir som du säger lite ängsliga och börjar fundera för mkt. Även det en vanlig och rätt så begriplig naturlig reaktion hos dom flesta lag i såna lägen.
När den där grundtryggheten börjat sätta sig ordentligt så kommer vi inte att släppa lägen som ex det igår och mot LHC.