Inlägg: 1993242
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
mk: Om du nu är orolig så borde det väl isf vara över att man fortsätter att gå bort sig i ivern att snabbt ta tillbaka pucken, genom förhastade och chansartade avvägningar i offensiv zon. Det är ju där problemet legat, inte spelet i egen zon.
Med bättre avvägningar i offensiv zon ökar möjligheterna att både snabbt och säkert erövra pucken högt upp i banan, vilket gör det svårare för motståndaren att hinna ställa upp sig i samlat försvar.
Utöver ”tillbakagången” till bättre avvägningar i främst offensiv zon så ser jag ingen tillbakagång öht vad gäller hur vi ska uppträda i övriga delar av banan.
Det verkar ha blivit en höna av en fjäder hos många, en justering av spelet i offensiv zon tolkas obegripligt nog som en tillbakagång till defensiv gnethockey.
Med bättre avvägningar i offensiv zon ökar möjligheterna att både snabbt och säkert erövra pucken högt upp i banan, vilket gör det svårare för motståndaren att hinna ställa upp sig i samlat försvar.
Utöver ”tillbakagången” till bättre avvägningar i främst offensiv zon så ser jag ingen tillbakagång öht vad gäller hur vi ska uppträda i övriga delar av banan.
Det verkar ha blivit en höna av en fjäder hos många, en justering av spelet i offensiv zon tolkas obegripligt nog som en tillbakagång till defensiv gnethockey.
+ 2
När man först ska räkna in i defensiven, och sen ska se var man har sina medspelare när man har erövrat pucken.
Så kommer det ju ta den tiden som man inte har i dagens hockey. Då kommer man ju att möta ett samlat försvar, vilket gör det såå mycket svårare att göra mål och få bättre självförtroende.
Därav min oro över tillbakagången i spelsätt.
Vilket det är, oavsett hur du tolkar det.