Inlägg: 1998010
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Kvällens corsi. Tredjekedjan var väldigt drivande idag.
Sen angående vår förstakedja. Jag tror inte att dom flesta förstår hur bra den kedjan är. Läste på hockeynews idag att Rödin och Scott har bäst overall corsi i hela SHL. Och då har dom bara 33% offensiva zonstarter. Alltså det är helt sinnessjukt vad den linan driver spelet åt oss. Det har gått troll i målskyttet för dom, en självförtroendegrej som kommer släppa med tiden. Fortsätter dom med liknande siffror resten av säsongen är det en av ligans bästa kedjor. Inget snack om det. Pratet om att Rödin varit dålig och att man ska rycka bort C:et är verkligen så okunnigt det kan bli. Man ska kräva mer av honom i PP och total poängproduktion. Men det är inte så att han varit klappkass vilket det låtit på vissa.
Sen angående vår förstakedja. Jag tror inte att dom flesta förstår hur bra den kedjan är. Läste på hockeynews idag att Rödin och Scott har bäst overall corsi i hela SHL. Och då har dom bara 33% offensiva zonstarter. Alltså det är helt sinnessjukt vad den linan driver spelet åt oss. Det har gått troll i målskyttet för dom, en självförtroendegrej som kommer släppa med tiden. Fortsätter dom med liknande siffror resten av säsongen är det en av ligans bästa kedjor. Inget snack om det. Pratet om att Rödin varit dålig och att man ska rycka bort C:et är verkligen så okunnigt det kan bli. Man ska kräva mer av honom i PP och total poängproduktion. Men det är inte så att han varit klappkass vilket det låtit på vissa.
+ 26
Mannberg, Sallinen och Scott får mina plus. Tycker också att Molin gjorde ett positivt intryck.