Inlägg: 2051548
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Chanzone:
Forwardssidan just nu (nu räknar jag in Danielsson och Molin):
Rödin-Scott-Danielsson
Molin-Sallinen-Deschen
Där är vår topp6:a just nu. Molin måste få bättre lekkamrater i andrakedjan. Kan vi få in en bra andracenter och en till ytter (alternativt två yttrar om Molin är center) så kan jag köpa om vi kör Sallinen och Descheneau i tredjekedjan. Det troliga är att Deschen blir billigare nästa säsong då han redan fått sin sign-on utbetald. Nånstans finns det potential i honom. Bara 25 år också. Klart det optimala är att kunna byta ut han också. Men måste jag välja så köper jag mycket hellre ut Alcén. Där vet vi till 100% att han bara kommer bli sämre och sämre. Lika bra att dra av plåstret och ta den ekonomiska smällen på en gång. Han tar bara upp en plats som en junior lika gärna kan fylla. Deschen finns det ändå en tydlig uppsida i som det är möjligt att PA kan få ut.
Forwardssidan just nu (nu räknar jag in Danielsson och Molin):
Rödin-Scott-Danielsson
Molin-Sallinen-Deschen
Där är vår topp6:a just nu. Molin måste få bättre lekkamrater i andrakedjan. Kan vi få in en bra andracenter och en till ytter (alternativt två yttrar om Molin är center) så kan jag köpa om vi kör Sallinen och Descheneau i tredjekedjan. Det troliga är att Deschen blir billigare nästa säsong då han redan fått sin sign-on utbetald. Nånstans finns det potential i honom. Bara 25 år också. Klart det optimala är att kunna byta ut han också. Men måste jag välja så köper jag mycket hellre ut Alcén. Där vet vi till 100% att han bara kommer bli sämre och sämre. Lika bra att dra av plåstret och ta den ekonomiska smällen på en gång. Han tar bara upp en plats som en junior lika gärna kan fylla. Deschen finns det ändå en tydlig uppsida i som det är möjligt att PA kan få ut.
+ 2
Sigalet - Björk
Andersén - Ingman
Berglund - Hedberg
7e Lindelöf
Om nu Bertilsson ska in till en väldigt hög månadspeng. Då greppar inte riktigt jag lagbygget. Vart ska han in någonstans? I min värld så bör man då alltså helst bryta med Sigalet eller Andersén. Hedberg kan jag för dåligt men han bör ju gå i tredje backpar med tanke på att han ändå är färsk på denna nivå. Ingman och Björk bör ju spelas med tanke på deras offensiva uppsidor. Dessutom är båda väldigt trygg med pucken i egen zon. Tror ju inte heller man bänkar ett nyförvärv som Berglund.