Inlägg: 2051562
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Berge: Sebastian Strandberg gjorde mer poäng än Sallinen. Andra icke förstacentrar med mer poäng är nämnda Linus J och Sundström och Hjalmarsson i Frölunda. Så han ligger rätt högt där.
Många andraassist på Sallinen och mycket poäng i PP. Så dra inte så mycket slutsatser på att han skulle vara en så bra andracenter baserat på en hyfsad poängskörd med massa förtroende i PP. Dessutom usel corsi.
Många andraassist på Sallinen och mycket poäng i PP. Så dra inte så mycket slutsatser på att han skulle vara en så bra andracenter baserat på en hyfsad poängskörd med massa förtroende i PP. Dessutom usel corsi.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Berge: Nä, det blir ju svårt att bryta kontrakt såklart. Tror inte det skulle hända heller, även om inte Covid-19 hade inträffat.
Alltså Sallinen är ju inte direkt dålig, men det känns som han faller bort i många matcher. Dessutom lite temposvag. Kanske räcker med att hitta något bättre komplement till honom och Molin?
Alltså Sallinen är ju inte direkt dålig, men det känns som han faller bort i många matcher. Dessutom lite temposvag. Kanske räcker med att hitta något bättre komplement till honom och Molin?
Kommer inte gå att bryta med Sallinen och Alcen u med rådande Corona och ansträngning på många klubbars budget.
Men det innebär också att SHL antagligen blir svagare nästa år.
Och jag upprepar det jag sagt tidigare: Sallinen är ingen svag andracenter i SHL. Fanns inte många andracentrar i SHL som gjorde mer poäng än honom. Tror det bara var Linus Johansson och någon till.