Inlägg: 2068201
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: "Har du någon konkret information som motsäger ovan vore det intresant att ta del av fakta för att lära sig hur det egentligen funkar? Jag däremot är en lekman som inte läst ett spelarkontrakt någonsin så jag vill gärna lära mig."
Har DU själv nån konkret information som motsäger min teori om hur det ligger till?
Och nej: jag är lika mkt lekman som du men jag försöker resonera logiskt utifrån samma antagande som du själv gör: att SHL-kontrakten vanligtvis sträcker sig över HELA säsongen.
Och när HELA säsongen för lagen som ska spela slutspel sträcker sig ända till sista slutspelsmatchen så borde väl logiskt sett även HELA säsongen för lagen som ska spela kvalspel sträcka sig ända till sista kvalspelsmatchen.
Mao: hela säsongen för samtliga lag innefattar både grundspel plus ev slutspel eller kvalspel.
Slutsats: SHL-lag som hamnar i kvalspel är SHL-lag så länge kvalspelet varar och inte är avgjort.
Samma sak gäller för AS-lag som hamnar i kvalspel: dom är AS-lag så länge kvalspelet varar och inte är avgjort.
Hur svårt kan det vara?
Har DU själv nån konkret information som motsäger min teori om hur det ligger till?
Och nej: jag är lika mkt lekman som du men jag försöker resonera logiskt utifrån samma antagande som du själv gör: att SHL-kontrakten vanligtvis sträcker sig över HELA säsongen.
Och när HELA säsongen för lagen som ska spela slutspel sträcker sig ända till sista slutspelsmatchen så borde väl logiskt sett även HELA säsongen för lagen som ska spela kvalspel sträcka sig ända till sista kvalspelsmatchen.
Mao: hela säsongen för samtliga lag innefattar både grundspel plus ev slutspel eller kvalspel.
Slutsats: SHL-lag som hamnar i kvalspel är SHL-lag så länge kvalspelet varar och inte är avgjort.
Samma sak gäller för AS-lag som hamnar i kvalspel: dom är AS-lag så länge kvalspelet varar och inte är avgjort.
Hur svårt kan det vara?
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Så här säger Nubben i Expressen den 13/3 2020:
"Jag fattar inte vad som är självklart med det! Just i dag är det fem lag som har chansen att gå upp: Vi, Modo, Björklöven, Oskarshamn och Leksand. För vi ska komma ihåg att Leksand och Oskarshamn råder under Hockeyallsvenskans tak, regler och seriespel nu när de är i negativt kval, säger han till Hockeypuls.
Även fler lag har i teorin chansen att få kvala upp till SHL om de skulle passera Timrå i slutspelsserien.
– Ja. Och vad är det som säger att Leksand och Oskarshamn ens ska få vara kvar i SHL? Var sätter man reglerna nu? Det kommer vara helt jävla omöjligt att reda ut det här. Man kanske ska prova med 20 lag i SHL nästa säsong och att de sex bästa lagen från allsvenskan går upp. För jag ser ingen självklarhet i att Modo och Björklöven automatiskt ska upp, säger Norberg."
"Jag fattar inte vad som är självklart med det! Just i dag är det fem lag som har chansen att gå upp: Vi, Modo, Björklöven, Oskarshamn och Leksand. För vi ska komma ihåg att Leksand och Oskarshamn råder under Hockeyallsvenskans tak, regler och seriespel nu när de är i negativt kval, säger han till Hockeypuls.
Även fler lag har i teorin chansen att få kvala upp till SHL om de skulle passera Timrå i slutspelsserien.
– Ja. Och vad är det som säger att Leksand och Oskarshamn ens ska få vara kvar i SHL? Var sätter man reglerna nu? Det kommer vara helt jävla omöjligt att reda ut det här. Man kanske ska prova med 20 lag i SHL nästa säsong och att de sex bästa lagen från allsvenskan går upp. För jag ser ingen självklarhet i att Modo och Björklöven automatiskt ska upp, säger Norberg."
+ 5
Har du någon konkret information som motsäger ovan vore det intresant att ta del av fakta för att lära sig hur det egentligen funkar? Jag däremot är en lekman som inte läst ett spelarkontrakt någonsin så jag vill gärna lära mig.