Inlägg: 2069481
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Skrubben: Finns både för- och nackdelar med ditt förslag. Dels finns en produktionskostnad för allt material, dels finns det fördelar med att ha mycket sånt gratis eftersom det ger större spridning. Men man behöver ju hitta ett sätt att ta tillvara på privatpersoners villighet att bidra, den saken är klar. Det är lätt att bidra när man bor i Gävle och går på matcherna, men det är knepigt om man bor någon annanstans.
Sv: A proposito de nada
Skrubben: man skulle kunna köra ett liknande upplägg som 1912-klubben fast för privatpersoner
+ 1
Därför tänker jag mig nån slags prenumeration. Exempelvis att man betalar en återkommande summa varje månad för att få exklusiv tillgång till livesändningar, poddar, chattar osv. Samtidigt gäller det att Brynäs är på rätt sida gränsen, så att man inte upplevs som girig. Allt ska inte behöva kosta pengar. Det ska upplevas som att man får tillgång till nåt exklusivt, inte att det som tidigare var gratis nu ska börja kosta pengar.
Jag tror det är jätteviktigt att man nu börjar titta på alternativa intäktsströmmar nu när det av allt att döma blir spel utan publik under hösten. Det farligaste man kan göra är att sitta och tycka synd om sig själv över att man tappar 30 miljoner i publikintäkter. Kommer Brynäs på en bra strategi här så skulle vi få en stor ekonomisk konkurrensfördel gentemot många andra SHL-lag som mest bara verkar sitta och hoppas på att man kommer tillåta publik.