1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778961 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2080490

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Håller med. Men samtidigt måste man förstå det ekonomiska läget. Vi får hålla tummarna att Greg håller och att han snart kan spela. Han behövs på isen, det förstår ju alla.

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
Ständig: Brynäs har gått över budget och har för många spelare under kontrakt. Ingen vet när klubbarna kommer att få ha publikantal som genererar relevanta intäkter. Om man inte får iväg spelare eller någonting ändras drastiskt kring publikreglerna förefaller det synnerligen orimligt att värva fler spelare. Det vore ofantligt oansvarigt av Campese, Sundlöv & co att ösa på med dyra spelare nu. Deras omdöme är naturligtvis bättre än så.

Det skulle vara om Hockeyligan accepterar att Brynäs tar in någon NHL-kille på korttidskontrakt och denne mer eller mindre är gratis, men det verkar inte heller troligt i dagsläget. Jag kan dock tycka att den nuvarande överenskommelsen är väldigt märklig. Vissa spelare får spela i SHL bara därför att de råkade ha kontrakt när de åkte över pölen. Det är en idiotisk ordning men samtidigt är Hockeyligan och SHL-klubbarna inte två separata enheter, utan Hockeyligan är klubbarnas kollektiv, och de får helt enkelt stå sitt kast.

Sv: A proposito de nada
Ser vad ni skriver. Kanske är jag som överreagerar på Gregs skada. Men med tanke på Brynäs historik med skador på nyckelspelare så är jag inte förväntansfull ...

Minns inte vem som skrev in Rödin i kedjorna. Han kommer ej vara spelklar dom första 3-5 matcherna. Så han kan vi räkna bort i premiären iaf. Att sen falla tillbaka på Kvist-Birgersson-Ljungkratz känns sådär. Dom har ju inte ens fått lira tillsammans under försäsongen. Dom var bra ifjol. Helt klart. Men det ska då sägas att vi då spelade mot motstånd som inte hade ett skit att spela för.

Sen förstår jag på riktigt inte att Peter parat ihop Bertilsson-Andersén... för mig en gåta.

Sen lyssnade jag precis på Brynäs podden och där säger dom att Jonas Johansson (som jag tidigt var inne på) är kontraktslös..? Borde väl isf vara given som ersättare för Ersson om det nu visar sej att hemma-skadan visar sig vara mer mystisk än den nu är..

Såhär vill jag se laget i premiären:
Andrén (Mattsson)

Bertilsson - Hedberg / Danielsson - Molin - Berglund
Sigalet - Nyberg / Descheneau - Sallinen - Pettersson
Berglund - Björk / Persson - Ölund - Mannberg
Andersén / Kvist - Birgersson - Ljungkratz
(Alcén)

Ej med:
Ingman, Lindelöf, Solem, Asklöf, Scott, Rödin, Ersson

PP1:
Danielsson
Descheneau
Berglund
Molin
Sallinen

PP2:
Hedberg
Björk
Persson
Ölund
Pettersson

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)