Inlägg: 2089786
Svarskommentarer
Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
Enaranger: Du är verkligen expert på skjuta från höften med dina analyser. Skott från skottsektorn: 21-15 till Växjö. Dvs. dom farliga målchanserna vann Växjö. Corsi: 58-42 till Växjö.
Min slutsats efter att ha sett matchen och statistiken från igår: Växjö det lag som förde matchen och att dom vann var inte direkt oförtjänt. Vi blev långt ifrån lika utspelade som mot Skellefteå och Rögle, men dom matcherna var riktiga bottennapp. Brynäs följer mönstret att återigen vara det lag som mestadels håller till i egen zon och försvarar. Vi går längs en farlig väg om det mönstret inte får en förändring snart.
Min slutsats efter att ha sett matchen och statistiken från igår: Växjö det lag som förde matchen och att dom vann var inte direkt oförtjänt. Vi blev långt ifrån lika utspelade som mot Skellefteå och Rögle, men dom matcherna var riktiga bottennapp. Brynäs följer mönstret att återigen vara det lag som mestadels håller till i egen zon och försvarar. Vi går längs en farlig väg om det mönstret inte får en förändring snart.
+ 3
Sv: Växjö - Brynäs IF 17-10-2020
HaN gÖR En BeDöMniNg.
Hur jävla fel är regelverket när domarna tar fel beslut och inte har befogenhet att ändra det? Att ligan inte kan säga ifrån? Vad är det för jävla trams. Trött på skiten.
Hur jävla fel är regelverket när domarna tar fel beslut och inte har befogenhet att ändra det? Att ligan inte kan säga ifrån? Vad är det för jävla trams. Trött på skiten.
+ 4
Sen när man såg deras första mål igen i Sportnytt. Ja det var väl inget mål som en målvakt är chanslös på, om man säger så. Lite ovanligt att försöka rädda långskott med plocken ovanför eget huvud.
I första perioden gjorde dock Andrén en riktigt bra dubbel-/trippelräddning.
Men annars kan jag inte hålla med om att målvakten behövde rädda oss kvar i matchens två första perioder.
Det var långt ifrån samma press mot oss som mot t.ex. Skellefteå och Rögle, fastän vi fick 38 skott mot de egna målet. Merparten av de skotten var ju såna en målvakt bör ta, om matcher ska vinnas.