Inlägg: 2128130
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
{8399}: Hur hade det låtit här inne om Rödin eller Scott hade fått den här tacklingen utav exempelvis Tyrväinen? Då garanterar jag att det inte hade varit någon som ifrågasatt 5 matchers avstängning.
Jag som är helt neutral i den här frågan tycker iallafall att straffet är helt i sin ordning. Harper kommer att tänka till nästa gång innan han tacklar från blinda sidan och det är väl det dom vill åt?
Men som sagt, man får tycka olika, det som är tjusningen med håkky :) Lycka till ikväll!
Jag som är helt neutral i den här frågan tycker iallafall att straffet är helt i sin ordning. Harper kommer att tänka till nästa gång innan han tacklar från blinda sidan och det är väl det dom vill åt?
Men som sagt, man får tycka olika, det som är tjusningen med håkky :) Lycka till ikväll!
+ 4
Harper spelar bara halva säsongen i Brynäs och detta straff motsvarar ju typ 20% av säsongen för honom för en jävla olycka, nä skärpning SHL, en match avstängning räcker generellt för förseelser på isen som är för grova för 2 minuters utvisning.
Endast vid ytterst grova och solklart avsiktliga förseelser bör ens längre straff vara på tapeten.