Inlägg: 2138051
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Fast det du och MK säger är detaljer som faller på plats är ju Harper Billins och Gunler och mindre speltid på andra! Det är ju inte precis detaljer utan spelare som kan hålla puck..se spelet och va kreativa!
Det har inget med processen att göra utan skickliga spelare och att vi gick ifrån att bara lite på en kedja till att ha t.o.m 3 kedjor som kan avgöra en match.
Det har inget med processen att göra utan skickliga spelare och att vi gick ifrån att bara lite på en kedja till att ha t.o.m 3 kedjor som kan avgöra en match.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Jag har svårt att tro att nån seriös brynäsare är förbannad för att dagens lag inte kan prestera. Borde vara självklart att laget tappat det mesta i slagkraft med toppspelarna skadade. Det som bekymrar är ju att laget sett hjälplöst ut även innan skadorna. Det är inte många matcher där Brynäs varit det bättre laget. Och varför ser det fortfarande ut som man inte har ett fungerande spelsystem? Oskarshamn ser ju ut som en maskin i jämförelse. Med ny tränare och spelsystem.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Jag har ett lästips.
Kolla på intervjun som Niva gör med Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf i lördagens AB.
Jag försökte och länka den, gick givetvis åt h-e.
Men den säger så mycket om lagidrott tycker jag, och en hel del om läget i Brynäs.
Kolla på intervjun som Niva gör med Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf i lördagens AB.
Jag försökte och länka den, gick givetvis åt h-e.
Men den säger så mycket om lagidrott tycker jag, och en hel del om läget i Brynäs.
Sv: A proposito de nada
Här kommer mitt lag till nästa säsong om vi är kvar i SHL:
Anders Lindbäck
Jonas Johansson
Simon Bertilsson
Chad Billins
Marcus Björk
Jonathan Andersson
John Nyberg
Lucas Carlsson
Tom Hedberg
Kristoffer Berglund
Anton Rödin
Greg Scott
Malte Strömwall
Patrik Berglund
Linus Ölund
Shane Harper
Nicklas Danielsson
Oscar Birgersson
Oskar Kvist
Glenn Gustafsson
Adam Pettersson
Marcus Sylvegård
Noel Gunler
Anders Lindbäck
Jonas Johansson
Simon Bertilsson
Chad Billins
Marcus Björk
Jonathan Andersson
John Nyberg
Lucas Carlsson
Tom Hedberg
Kristoffer Berglund
Anton Rödin
Greg Scott
Malte Strömwall
Patrik Berglund
Linus Ölund
Shane Harper
Nicklas Danielsson
Oscar Birgersson
Oskar Kvist
Glenn Gustafsson
Adam Pettersson
Marcus Sylvegård
Noel Gunler
Det går ju bara att sia om utifall vi fortsatt hade stabiliserat spelet och kunnat hålla en högre nivå än vi gör nu. Det kan ju ha barkat åt helvete utan skador också.
Det är förödande för oss med skadorna. Så mycket speltid som andra, med lägre kvalitet, måste ta ansvar för. Lägg därtill en svag andremålvakt.
Dessutom ska man inte underskatta vikten av träningar, där man kan lägga mycket tid på att rätta till detaljer.
I vår kritik mot hur spelet och orken ser ut för tillfället, kanske vi bör ta dessa parametrar i åtanke.
Och ja, jag vet att det såg jävligt illa ut hela hösten, där kan vi inte skylla på skador eller brist på träningar.