Inlägg: 2163362
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Skrubben: Om jag tolkar dig rätt så tänker du att det är inte spetsen som är felbyggd, utan utfyllnadsspelarna?
I så fall håller jag med. Om man tar sig en titt i tredje- fjärdekedjorna i t ex Växjö, RBK så skiljer det sig en del jämfört med våra kedjor. Där är en del av nyckeln, tror jag.
Sen så behöver Peter Andersson bli rejält involverat i rekryteringen av spelare till det spelsystem han förespråkar. Laget består ju av en hel del spelare som inte verkar passa in hos PA.
I så fall håller jag med. Om man tar sig en titt i tredje- fjärdekedjorna i t ex Växjö, RBK så skiljer det sig en del jämfört med våra kedjor. Där är en del av nyckeln, tror jag.
Sen så behöver Peter Andersson bli rejält involverat i rekryteringen av spelare till det spelsystem han förespråkar. Laget består ju av en hel del spelare som inte verkar passa in hos PA.
Vi betalar 100 k/mån till en spelare som enbart är med för att han är skön i omklädningsrummet. Rent spelmässigt håller han en nivå för Almtunas fjärdekedja ungefär. Detta exempel sätter fingret på varför Brynäs hamnat där man hamnat senaste säsongerna.