1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778952 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2175819

Sv: A proposito de nada
Ser ett par inlägg om att PA skulle vara en bra tränare. Jag hävdar motsatsen. Som tränare i ett lag ingår att vara ledare. Kanske t o m är det viktigaste. PA började med att kalla laget för "dom" i sina första intervjuer. Sedan har han stått längst bak i båset med armarna hårt knutna om sig själv, himlat med ögonen, och sett totalt uppgiven ut vid minsta lilla fel eller baklängesmål. Jag har inte sett honom prata med en spelare någon gång under match på hela säsongen. Aldrig peppat eller hyllat spelare heller. Han visar alla tecken på värdelöst ledarskap, och uppför sig mer som om han vore klubbägare i NHL eller en GM. Klart som fan att spelarna säckar ihop och inte presterar. Hans analyser vid intervjuer tyder på att han inte har en aning om vad som händer på isen, eller hur han kan påverka det. Hans tidigare meriter kan helt enkelt vara frukten av andras jobb och tillfälligheter.

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Jag är tillhör en av dom som tyckte PA var bra... i Örebro.
I Malmö var spelidén "om vi inte kan spela hockey kan vi alltid förstöra den" alltså grisa och förlita sig på Alsenfeldt som varit sjukt bra och på egen hand sett till att Malmö har gått så bra flera år.

Så vad är det egentligen för revolutionerande som gör att "processen" tar sådan tid, är det meningen sen att det ska ta ungefär en hel säsong för varje ny spelare som kommer in för att kunna lära sig spelsystemet och bidra fullt ut - kostnadseffektivt, ja om dom planerade gulden blir av så absolut.

Nej, nu tänker jag säga det som ni redan klurat ut för längesen: PA har kört fast å det grövsta, hans spelidé fungerar inte och det blir därför ett mellanting utan struktur som resulterar i osäkerhet hos spelarna och bara kladd på isen när det saknas en tydlig arbetsbeskrivning.
Stoltheten hos PA bakar ihop misslyckandet till en "process" som man hoppas att fansen ska vara tillräckligt dumma för att tro på.

MEN, det som är absolut värst är att alla verkar hålla varandra om ryggen i Brynäs.
Vem som helst förstår att det hade behövts att tex Sundlöv kallade in PA kontoret eftersom PA själv vägrar tro att speliden bör ändras och optimeras för att få ut mer av den skickliga truppen.

Det jag skulle komma fram till var att någon från ledningen hade behövt riva i när man inser att det här går inte och klubben är på väg mot kval, processen behöver pausas och resten av säsongen spelar vi ett system enkelt rakt och tydligt som alla kan spela och är trygga med, det får va slut med kladd processer och larviga ursäkter för nu handlar det bara om poäng och överlevnad.

Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Så din slutsats baserat på tv-bilder som visar Peter Andersson typ 30 sekunder per match är att han inte är en bra ledare? Det är väl rimligare att dra slutsatser utifrån karlns meriter som tränare och vad andra säger om honom?

Jag skulle inte dra några större slutsatser utifrån vad ledare och spelare säger i matchintervjuer. Det enda som man vet när man ser en intervju är vad personen väljer att svara i den intervjusituationen. Jag får en känsla av att man ofta bara vill därifrån och in i omklädningsrummet, och att många har några standardsvar som de roterar mellan beroende på hur matchen har sett ut. Det är sällan som du får en ocensurerad analys av en spelare eller ledare, särskilt i en periodpaus eller direkt efter match. Det finns en anledning till att man djupanalyserar matcherna efteråt och inte i realtid.

Sv: A proposito de nada
Felpost. Råkade skicka innan jag skrev färdigt.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)