1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779092 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2177290

Sv: A proposito de nada
Hur tänker tränarna då vi spelar tredje matchen på fyra dagar, i en helt betydelselös match? Vill de att vi ska förlora mot HV? Att spela Billins i drygt 25 minuter. Sallinen över 23 minuter. Och flera av de andra ordinarie backarna över 20 minuter. Sen spela t.ex. Ingman bara 11 minuter. Och de debuterande juniorerna bara några enstaka minuter.

Känns som att Peter Andersson saknar kunskaper om fysiologi. Jag blir inte förvånad om det i efterhand kommer fram att laget var helt övertränat i höstas. När spelarna såg helt orkeslösa ut i matcherna. Man kan inte öka träningsmängden hur mycket som helst från en säsong till en annan. Det måste ske gradvis, över flera säsonger. Han hade ju ett treårskontrakt. Tanken med det var väl en förändring över tid. Inte att allt skulle ske på två månader typ.

När jag ser speltiden för spelarna idag, tre dagar innan ett viktigt kval. Då måste det helt ha brunnit i skallen på tränarna att matcha vissa spelare som om det här hade varit en avgörande match.

Gör de som George Costanza gjorde i Seinfeld? Alla upptänkliga medvetna fel, för att få sparken?

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
Enaranger: Ja, håller helt med. Känns som han gjort alla fel man kunnat göra i år. Håller också med att det från början kändes bra. Men med tanke på hur det såg ut vid nyår och att man redan då visade prov på fingertoppkänsla så vidhåller jag att man borde ändrat.

Sen angående fysiken så skulle inte jag heller vara förvånad om det rådigt överträning. Så underlägsna man varit rent fysiskt långa perioder är väldigt anmärkningsvärt. Man är båda ett och två nummer för små.

Finns inte ord att beskriva hur dåliga man är faktiskt. Som någon skrev under matchen, aldrig sett ett lag åka runt och krocka med varandra förut och ingen tanke bakom passningar. Känns som allt är upp till respektive spelare att lösa och sen slänger man in lite puckar framför mål och hoppas på det bästa.

Man är tunna framför eget mål, har omöjligt att ta sig fram till motståndarnas. Man skjuter fjös skott i magen på målvakten medan motståndarna sprätter upp dem i taket. Man läcker mål i BP och har inte bara svårt att ens komma in i motståndarnas zon i PP, motståndarna skapar oftast farligare lägen.

Jag kan inte se detta lag vinna en match till. Sämst när det gäller som mest - på alla plan!

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)