Inlägg: 2187734
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
puffe: lika irriterad som vi blir när supporters till lag som fastnat i hockeyallsvenskan vill ha enklare och enklare väg upp när de inte klarar av kvalserien
+ 2
Sv: A proposito de nada
puffe: Jag köper inte "det blir ingen bredd med stängd liga"-argumentet. Det finns typ 5-6 allsvenska klubbar med SHL-ambitioner. Det skulle självklart sabba deras motivation med en stängd liga, men den lilla skaran klubbar representerar inte bredden inom svensk hockey. Dessutom skulle de största allsvenska klubbarna självklart få platser i den stängda ligan.
+ 1
Men jag har inget emot kvalet som det var förut, bästa allsvenska lag ska givetvis slå ut sämsta SHL-lag. Men kan aldrig stå upp för stängda serier, oavsett om MoDo vore i SHL.