Inlägg: 2198092
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Jag tycker ändå mittmedia har steppat upp dom senaste åren. Sen kan man alltid önska mer.
Sasse skrev på twitter för någon vecka sedan att man från Brynäshåll inte ville ställa upp på en intervju. Man kommunicerar när man har något att kommunicera. Men man har ju inte ens tackat för säsongen på hemsidan. Det är knäpptyst i alla kanaler, förutom ett nyförvärv och förlängningen med Sallinen. Det känns nästan som att man duckar för att gjuta olja på vågorna. Försöker man få kritiken att ebba ut genom att inte riskera att ösa på mer bränsle?
Sasse skrev på twitter för någon vecka sedan att man från Brynäshåll inte ville ställa upp på en intervju. Man kommunicerar när man har något att kommunicera. Men man har ju inte ens tackat för säsongen på hemsidan. Det är knäpptyst i alla kanaler, förutom ett nyförvärv och förlängningen med Sallinen. Det känns nästan som att man duckar för att gjuta olja på vågorna. Försöker man få kritiken att ebba ut genom att inte riskera att ösa på mer bränsle?
Sv: A proposito de nada
Peja: Fast den lite ironiska frågan blir ju... Vem ska de intervjua? VEM representerar Brynäs? Vaktmästarn?
* Ingen tränare
* Ingen sportchef
* Ingen Klubbdirektör (Snart)
* En styrelse som är "under utfasning"... (åtminstone till stora delar...)
De individer som styrt skutan de senaste åren är snart borta. Visst, de kan ställas till svars ändå... Men kanske inte känner några egna incitament till att bli grillad i media och uthängd lokalt, när man ändå snart är bortkopplad...?
* Ingen tränare
* Ingen sportchef
* Ingen Klubbdirektör (Snart)
* En styrelse som är "under utfasning"... (åtminstone till stora delar...)
De individer som styrt skutan de senaste åren är snart borta. Visst, de kan ställas till svars ändå... Men kanske inte känner några egna incitament till att bli grillad i media och uthängd lokalt, när man ändå snart är bortkopplad...?
+ 1
Dagens Brynäs måste ju vara ett smörgåsbord för en bra granskande journalist. Några intressanta frågeställningar:
- Peter Andersson rekryterades utifrån en tydlig tränarprofil satt av bland annat spelarna. Urvalet skedde av en oberoernde part. Hur kunde det ändå sluta i att han visade sig vara helt fel person?
- Vilken tränarprofil letar klubben efter nu och varför? Finns det några intressanta spår?
- Vad blir plan B om Bommen inte blir ny sportchef?
- Hur kan spelare som år efter år har helt värdelös underliggande statistik fortsätta spela för Brynäs år efter år?
- Varför blev den tidigare målvaktstränaren skeppad?
- Vad hände med fystränaren?
- Varför slutade Micke Sundlöv helt plötsligt vara ansvarig för värvningarna när han fortfarande var sportchef? För han var ju även själv öppen med att det främst var Stråhle och Hansson som letade fram nyförvärven som gjordes under säsongen.
- Kan verkligen Campese sitta kvar efter allt som hänt?
- Nästa gång Campese eller någon annan inom Brynäs säger att spelarna kan bättre än de visade 20/21, kan inte journalisten ställa följdfrågan "VARFÖR TROR DU DET?" istället för att bara nicka instämmande som en skyltdocka?
Och så vidare.