Inlägg: 2212352
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Retse: Det som förvånar mig lite med fokuset på att hela organisationen ska dra åt samma håll är att många pratar om Brynäs som om det vore ett storföretag. I själva verket är Brynäs ett litet företag, organisationen består av ett 20-tal heltidsanställda, restaurangfolket inkluderade, ett heltidsanställt herrlag samt ett deltidsanställt damlag. Det borde inte vara så svårt att få en organisation på 20-talet människor att dra åt samma håll, särskilt inte med tanke på att många har lämnat.
Det är sportchefen och tränarteamets jobb att få laget att dra åt samma håll. Om du har problem med samma spelare år efter år byter du självklart ut dom. Inte heller det verkar särskilt problematiskt att få till på sikt, det verkar inte vara så svårt för andra föreningar.
Det är sportchefen och tränarteamets jobb att få laget att dra åt samma håll. Om du har problem med samma spelare år efter år byter du självklart ut dom. Inte heller det verkar särskilt problematiskt att få till på sikt, det verkar inte vara så svårt för andra föreningar.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Retse: Bra skrivet där, allt måste börja innifrån mer att alla i organisationen drar åt samma håll och styrs av värderingarna i föreningen.
Angående profil på styrelsemedlemmar så håller jag med om att det är viktigt att det finns personer som förstår det sportsliga i föreningen och vikten av att bygga en tydlighet och långsiktighet kring det. Men utifrån den väg Brynäs valt med sina partnerskap och den rena dräkten behövs det personer på styrelsenivå som verkligen förstår värdegrundsarbete i grunden också, och hur man bygger en tydlighet och långsiktighet över tid med det. Sen vet inte jag om Sara Skoog Waller är personen att göra det, men utifrån de förslag som presenterats tycker jag hon känns som den helt klart mest intressanta att få in kopplat till värdegrundsarbetet.