Inlägg: 2266206
Sv: A proposito de nada
Peja: Jag ser reprisen i detta nu och som jag förstått fick Sundström 2 minuter och inte 2+2 och då gäller väl inte den regeln? Eller har jag missförstått det då?
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: I och med Rödin föreföll bli skadad var det nog hårt straff eller ingenting som gällde.
Regel 60 – Highsticking
"Större straffet tas bort. Highsticking ska bestraffas med mindre straffet och dubbla mindre straffet om skada uppstår. Begreppet oavsiktlig skada är borttaget. Istället ska en spelare som avsiktligt försöker skada eller som avsiktligt skadar någon med hög klubba ådömas match penalty."
Regel 60 – Highsticking
"Större straffet tas bort. Highsticking ska bestraffas med mindre straffet och dubbla mindre straffet om skada uppstår. Begreppet oavsiktlig skada är borttaget. Istället ska en spelare som avsiktligt försöker skada eller som avsiktligt skadar någon med hög klubba ådömas match penalty."