Inlägg: 2308489
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: säg så här, vilka av de värvningar som gjorts inför och under innevarande säsong skulle ni göra igen med det ni vet idag?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja:
Hur dyr vet du att Genoway är?
Jag håller inte alls med om att Genoway är ” den överlägset största floppen av sommarvärvningarna”. Tycker han varit en av de bästa backarna i bif! Hur mycket förväntar du dig av honom?
Du ifrågasätter vindare Mollin nu, men tyckte det var en PP-specialist förr. Går ju inte att vända kappan efter vinden om omdömet ska vara seriöst!
Hur dyr vet du att Genoway är?
Jag håller inte alls med om att Genoway är ” den överlägset största floppen av sommarvärvningarna”. Tycker han varit en av de bästa backarna i bif! Hur mycket förväntar du dig av honom?
Du ifrågasätter vindare Mollin nu, men tyckte det var en PP-specialist förr. Går ju inte att vända kappan efter vinden om omdömet ska vara seriöst!
Veini och sedermera Timashov var de andra meriterade spelarna som man tog in, men jag tycker att de har levererat som förväntat, även om de också har haft formsvackor (Veini i början, Timashov nu på slutet).
Allsvenska värvningar som Eklind och Olesen, en Bergman som nyss fått sparken i Liiga och en Mylläri som varit runt i halva Hockeysverige utan att lyckas kan man ju inte bedöma med samma måttstock som t.ex Genoway. Även om man rent objektivt kan se det som snudd på obegripligt att Brynäs snappade upp killar som Bergman och Mylläri.
Eklind ser jag trots allt som en bra värvning, om man tänker att han har ersatt typ Alcén/Mannberg långt ner i hierarkin. Han är bättre än de spelarna.