Inlägg: 2314575
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Ja, och det är just det jag baserar min poäng på: JL är inte från Gävle.
Har därmed förmodligen inte samma önskan och känsla för att återvända till Brynäs som Silfverberg & Co har.
Samma med Kellman som isf hade ännu mindre anledning att komma tillbaka än vad JL har, därav liknelsen med just Kellman.
Överlag känns det som att spelare som haft längre och mer lyckade karriärer i ex NHL ofta återvänder till sina resp gamla klubbar och där man samtidigt är födda och började spela ishockey.
Sen brukar alternativet vara att man istället lägger av när man kommer hem.
Det är vad JAG tror om vi spekulerar i hur våra spelare därborta i allmänhet brukar agera i dom här lägena.
Undantagen brukar väl isf vara dom som återvänder efter mkt kort tid med svansen mellan benen sas, där tror jag att vi har större möjligheter att få tillbaka spelarna ifråga.
Har därmed förmodligen inte samma önskan och känsla för att återvända till Brynäs som Silfverberg & Co har.
Samma med Kellman som isf hade ännu mindre anledning att komma tillbaka än vad JL har, därav liknelsen med just Kellman.
Överlag känns det som att spelare som haft längre och mer lyckade karriärer i ex NHL ofta återvänder till sina resp gamla klubbar och där man samtidigt är födda och började spela ishockey.
Sen brukar alternativet vara att man istället lägger av när man kommer hem.
Det är vad JAG tror om vi spekulerar i hur våra spelare därborta i allmänhet brukar agera i dom här lägena.
Undantagen brukar väl isf vara dom som återvänder efter mkt kort tid med svansen mellan benen sas, där tror jag att vi har större möjligheter att få tillbaka spelarna ifråga.
Fattar inte heller din liknelse med Kellman. Kellman spelade här en säsong efter att ha spelat i flera andra svenska klubbar innan. Larsson har en helt annan koppling till oss.