Inlägg: 2322839
Sv: Slutspelet 2022
munkas: Det handlar såklart om vad planen är när man värvar från hockeyallsvenskan. Men poängen är att om Brynäs skulle värvat Fredrik Olofsson när han var i Modo för att ta en ledande roll i Brynäs så hade dom flesta varit negativa.
+ 1
Svarskommentarer
Sv: Slutspelet 2022
Lemp:
Det där är spekulativt och situationsberoende hur supportrar skulle ha reagerat.
Självklart måste det kunna finnas utrymme för spelare att växa in i shl även i Brynäs - tror de flesta tycker det - men hur man reagerar på en värvning beror ju på hur lagerbygget ser ut förövrigt.
Eklind och Olesen har väl tex gjort vad man kunnat förväntar sig av dem - och i mitt fall bättre än förväntan. Men som de spetsvärvningar vi borde ha fyllt laget med så var de felvärvningar som tog upp platsen för spetsspelare - enligt mig!
Så om jag ör positiv eller negativ med dem beror ju på om jag bedömer dem utifrån rimlig förväntan på dem i Shl eller utifrån vad laget behövde och hur väl de uppfyllde det behovet.
Det där är spekulativt och situationsberoende hur supportrar skulle ha reagerat.
Självklart måste det kunna finnas utrymme för spelare att växa in i shl även i Brynäs - tror de flesta tycker det - men hur man reagerar på en värvning beror ju på hur lagerbygget ser ut förövrigt.
Eklind och Olesen har väl tex gjort vad man kunnat förväntar sig av dem - och i mitt fall bättre än förväntan. Men som de spetsvärvningar vi borde ha fyllt laget med så var de felvärvningar som tog upp platsen för spetsspelare - enligt mig!
Så om jag ör positiv eller negativ med dem beror ju på om jag bedömer dem utifrån rimlig förväntan på dem i Shl eller utifrån vad laget behövde och hur väl de uppfyllde det behovet.