Inlägg: 2330804
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Jugge: Ibland går det snabbt. Det ryktas alltså att NHL-scouter kollat på Björk och helt plötsligt pratar en del som om han redan har etablerat sig i ett NHL-lag. Jag skulle bli mäkta förvånad om han lyckas med den bedriften men han verkar vara en bra kille så önskar honom lycka till i karriären oavsett vart kommer att fortsätta.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jugge: Skärp dig nu…. 😉
Klart att Chara inte skulle hänga med lika bra idag som han gjorde i yngre dar.
Min poäng är ju bara att skridskoåkningen hos en defensiv back inte behöver ha lika stor betydelse på en liten rink som den har på stor rink i SHL.
Chara/Samuelsson var ju bara två principiella exempel på den teorin även om just dom två till viss del också klarade sig bra tack vare att man som du säger tillät mkt hakningar på den tiden.
Och min poäng borde man kunna fatta och hålla med om även om man inte följer NHL speciellt mkt.
Klart att Chara inte skulle hänga med lika bra idag som han gjorde i yngre dar.
Min poäng är ju bara att skridskoåkningen hos en defensiv back inte behöver ha lika stor betydelse på en liten rink som den har på stor rink i SHL.
Chara/Samuelsson var ju bara två principiella exempel på den teorin även om just dom två till viss del också klarade sig bra tack vare att man som du säger tillät mkt hakningar på den tiden.
Och min poäng borde man kunna fatta och hålla med om även om man inte följer NHL speciellt mkt.
Sv: A proposito de nada
Jugge:
Håller helt o hållet med dig där.
Finns fler exempel på spelare som då var riktigt bra i NHL men som nu inte hade haft en chans mot dagens spelare.
Spelare som Marcus Ragnarsson, Mattias Nordström och Tommy Albelin.
Hockeyn utvecklas Huge.
Håller helt o hållet med dig där.
Finns fler exempel på spelare som då var riktigt bra i NHL men som nu inte hade haft en chans mot dagens spelare.
Spelare som Marcus Ragnarsson, Mattias Nordström och Tommy Albelin.
Hockeyn utvecklas Huge.
+ 1
Men vi kan väl vänta med en slutgiltig bedömning av Björk i NHL efter han fått sitt kontrakt? 😉