Inlägg: 2331522
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
{7981}: Jag tror inte heller att Lindbäck och de andra kontrakterade importspelarna blir kvar i Jokerit. Även om de får en plats i Liiga tror jag inte att det är värt att behålla spelarna på KHL-kontrakt, och typ Lindbäck spelar nog hellre i Brynäs än Jokerit om lönen är på liknande nivå, särskilt om Jokerit spelar i Liiga och inte KHL.
Det jag menar är bara att den kronologiska ordningen rimligtvis bör vara att bryta med Jokerit och därefter skriva på för Brynäs ang. Lindbäck, i motsats till om Alcén skulle offentliggöra värvningn nu medan Jokerit inte har kommunicerat ut något om hans framtid där.
Philip Holm, John Norman och Nicklas Jensen är ju också riktigt vassa spelare som har kontrakt med Jokerit just nu. Brynäs borde vara intresserade. Jokerits nordamerikaner har jag ingen koll på.
Det jag menar är bara att den kronologiska ordningen rimligtvis bör vara att bryta med Jokerit och därefter skriva på för Brynäs ang. Lindbäck, i motsats till om Alcén skulle offentliggöra värvningn nu medan Jokerit inte har kommunicerat ut något om hans framtid där.
Philip Holm, John Norman och Nicklas Jensen är ju också riktigt vassa spelare som har kontrakt med Jokerit just nu. Brynäs borde vara intresserade. Jokerits nordamerikaner har jag ingen koll på.
Länkar:
Elite Prospects - Jokerit
Elite Prospects - Jokerit
+ 4
Sedan lär Jokerit även om de nu kommer in i Liiga inte ha råd med de lönerna som står i kontraktet.
Gissar att vi lär få veta inom en vecka eller två nu när det är officiellt att de lämnar KHL.