Inlägg: 2334250
Sv: A proposito de nada
Skrubben: Nordström håller europeisk toppklass i boxplay och defensivt i 5mot5. Snacka om att ersätta Sallinen med en totalt överlägsen spelare. Samtidigt svårt att säga hur mycket man ska betala för den spelartypen. Han kanske kan göra 25-30p i SHL men han lär inte vara tungan på vågen offensivt i massa matcher.
+ 2
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Samtidigt ska man heller inte underskatta nivåskillnaden mellan SHL och NHL. Vi har sett flertalet brunkare i NHL bli nästintill poängsprutor i SHL. Exempelvis Paille och Rene Bourque. Så jag ser det inte alls som omöjlighet att Nordström kan göra 30-40 poäng i SHL.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja:
Magkänslan säger att Nordström väljer FBK om De la rose drar till Schweiz som det snackas om. Men vore kul om han valde Brynäs före dom såklart.
Magkänslan säger att Nordström väljer FBK om De la rose drar till Schweiz som det snackas om. Men vore kul om han valde Brynäs före dom såklart.
Sv: A proposito de nada
Peja: Kanske finns mer poäng att kräma ur Nordström. Snittar strax över 0,5 poäng i KHL.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Ni behöver inte oroa er om lönen, han kommer ju inte välja Brynäs iaf om FBK är med i leken.
Edit.
För övrigt tyckte jag han stack ut i Sverige OS-trupp.
Edit.
För övrigt tyckte jag han stack ut i Sverige OS-trupp.
+ 1