Inlägg: 2355151
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja:
Jag är mycket väl medveten om att Saku är meriterad, men han är inte spelartypen Brynäs söker. Att han fick ett NHL-kontrakt och producerat i Liiga är på intet sätt garanti för att han lyckas som en offensivt producerande spelare i vad som kommer bli världens näst bästa liga. För det är offensivt producerande spelare vi behöver.
Jag hade inte blivit besviken om Brynäs värvat Saku, men jag hade inte jublat heller. Att Brynäs intresse för honom svalnat var blott en tes och Ingen sanning, så jag kan ja fel… vem vet. Men jag kommer inte ligga sömnlös över att vi missade Saku.
Jag är mycket väl medveten om att Saku är meriterad, men han är inte spelartypen Brynäs söker. Att han fick ett NHL-kontrakt och producerat i Liiga är på intet sätt garanti för att han lyckas som en offensivt producerande spelare i vad som kommer bli världens näst bästa liga. För det är offensivt producerande spelare vi behöver.
Jag hade inte blivit besviken om Brynäs värvat Saku, men jag hade inte jublat heller. Att Brynäs intresse för honom svalnat var blott en tes och Ingen sanning, så jag kan ja fel… vem vet. Men jag kommer inte ligga sömnlös över att vi missade Saku.
+ 4
Alla vet ju att Brynäs letar spets, men att man skulle landa i två rightare som kan panga in 20+ mål låter osannolikt. Särskilt eftersom man även hade mått bra av den powerforwardstyp som Saku representerar.
Brynäs gick hårt för Saku. Att det vore fint att få in högerfattade snipers har man vetat om hela tiden, även när man försökte ta in Saku.