Inlägg: 2370949
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Man sitter i en knepig sits just nu med forwardssidan. Ytterforwards vi har i dagsläget är:
Rödin, Timashov, Olesen, Eklind, Kvist, Birgersson? (Ljungkrantz+Lindblom)
Det är på förhand smalt. Blir Rödin och Timashov skadad ser det mörkt ut.
I och med att Larsson oväntat kom hem så blev anfallssidan obalanserad.
Vi har förmodligen SHLs bästa centersida och SHLs sämsta ytterforwardssida.
I och för sig kommer ju Scott spela på kanten, men han är inte längre den spelaren han en gång var. Förra säsongen gjorde han 9+23 och fyller 35 år denna säsong. Han kommer knappast bli bättre nästa säsong.
I mina ögon är han numer en perfekt 3:e center.
Får man inte in en solklar ytterforward som kan klämma dit 35+ poäng så är jag lite orolig faktiskt. Ser blekt ut bakom de första 2 kedjorna.
Rödin, Timashov, Olesen, Eklind, Kvist, Birgersson? (Ljungkrantz+Lindblom)
Det är på förhand smalt. Blir Rödin och Timashov skadad ser det mörkt ut.
I och med att Larsson oväntat kom hem så blev anfallssidan obalanserad.
Vi har förmodligen SHLs bästa centersida och SHLs sämsta ytterforwardssida.
I och för sig kommer ju Scott spela på kanten, men han är inte längre den spelaren han en gång var. Förra säsongen gjorde han 9+23 och fyller 35 år denna säsong. Han kommer knappast bli bättre nästa säsong.
I mina ögon är han numer en perfekt 3:e center.
Får man inte in en solklar ytterforward som kan klämma dit 35+ poäng så är jag lite orolig faktiskt. Ser blekt ut bakom de första 2 kedjorna.
+ 1
Att stoppa huvudet i sanden och bara handla på när man inte har en aning om hur jävla dyr driften av arenan kommer att bli...får hoppas att de är smartare än så. 3,6 miljoner i år kan mycket väl bli 20 miljoner nästa år.
Som exempel kommer den el som Borlänge Energi levererar och som idag kostar 65 öre/kWh att från och med första november att kosta 350 öre/kWh. Då snackar vi bara november...