Inlägg: 2403416
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Skrubben: Med tanke på vetskapen hos Lindbäck/Honken/Manner om att Lindbäck bl.a skulle få lite omställningsproblem (vilket även besannats enligt honom själv) från liten rink så är jag rätt säker på att tränarna ändå är rätt nöjda med hans insatser så här långt.
Är dessutom andra hemvändare som verkar ha fått samma problem.
De som talar om ”under all kritik” är isf personer som kanske haft lite FÖR höga förväntningar på Lindbäcks inledning så här långt och isf har man väl bara sig själva att skylla om förväntningarna inte har uppfyllts.
Personligen tycker jag dessutom att ”under all kritik” känns minst sagt överdrivet och oseriöst.
Möjligtvis ”ngt under förväntat” men inte mkt mer.
I rättvisans namn pekar du ju själv på nåt som till större del kanske förklarar hans insatser: darrigt och ojämnt uteförsvar i vissa matcher.
Lite positivt ändå och för vad det nu är värt är kanske det som nån luskade fram häromdan: han ligger 3:a(?) när det gäller att rädda skott från skottsektorn.
Är dessutom andra hemvändare som verkar ha fått samma problem.
De som talar om ”under all kritik” är isf personer som kanske haft lite FÖR höga förväntningar på Lindbäcks inledning så här långt och isf har man väl bara sig själva att skylla om förväntningarna inte har uppfyllts.
Personligen tycker jag dessutom att ”under all kritik” känns minst sagt överdrivet och oseriöst.
Möjligtvis ”ngt under förväntat” men inte mkt mer.
I rättvisans namn pekar du ju själv på nåt som till större del kanske förklarar hans insatser: darrigt och ojämnt uteförsvar i vissa matcher.
Lite positivt ändå och för vad det nu är värt är kanske det som nån luskade fram häromdan: han ligger 3:a(?) när det gäller att rädda skott från skottsektorn.
+ 2
Hur som helst, målvaktsspelet har varit svagt. Under all kritik mot bakgrund av hur snacket gick inför säsongen. Att Manner bara fortsätter och fortsätter med Lindbäck, som stått 90% av matcherna, är en gåta för mig.
Baserat på den statistik som finns tror jag att Brynäs absolut kan vara med och slåss om topp 6. Själva spelet har varit ett betydande lyft jämfört med förra säsongen. Om nu Veini lämnar så återstår det att sätta våra förhoppningar till att Lindbäck verkligen lyfter sig.