Inlägg: 2425342
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Berge: Tror visserligen inte alla dessa är svindyra, men vad du inte nämner är att HV har värvat dessa till en allsvensk trupp där man dessutom valde att inte förlänga med flera av de dyraste spelarna. Blir ju helt missvisande att bara jämföra med hur andra har värvat när de inte hade en enda(?) dyr spelare på kontrakt innan dessa värvningar.
Sv: A proposito de nada
Berge: HV lär absolut ligga i topp. Ingen av dom du nämner lär ligga under 200K/mån, kanske inte ens under 250K..
Men det gäller ju att få ihop laget också. Många ”stjärnor” som vill ha tid i PP osv. Jag tror att HV kommer ligga på undre halvan av tabellen när serien är slut. Kvalplatserna känns mer och mer vikta åt Malmö och IKO. Även om jag gärna ser att ät ägg åker ut..
Men det gäller ju att få ihop laget också. Många ”stjärnor” som vill ha tid i PP osv. Jag tror att HV kommer ligga på undre halvan av tabellen när serien är slut. Kvalplatserna känns mer och mer vikta åt Malmö och IKO. Även om jag gärna ser att ät ägg åker ut..
+ 3
Sv: A proposito de nada
Berge: Får de ordning på det där så borde de verkligen göra anspråk på guldet. MEN, det kan också bli pannkaka om det fortsätter strula för dom.
Kaski
Laleggia
Hjalmarsson
Shore
Lenc
Inför säsongen värvade de:
Ortio
Martinsson
Bødker
Miele
Peterson
Tedenby
Vigneault
Nättinen
Det kan inte finnas någon annan klubb i SHL med högre lönekostnader. Undrar om någon ens är nära?