Inlägg: 2429978
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: ”Jag tror att bristen på bredd är ett stort problem för Manner. Han kan inte bänka spelare på samma sätt som många andra tränare”.
Både ja och nej. Säger inte emot att bredden inte finns, men samtidigt är Manner expert på att spela fel spelare tyvärr.
Manner har vid mängder av tillfällen gått på 8 backar, trots att de sista 2 inte platsar.
Matchningen av Bergman, Friman, Palve i OTn mot Frölunda kan vara ett av det största skämten jag sett från en coach.
Både ja och nej. Säger inte emot att bredden inte finns, men samtidigt är Manner expert på att spela fel spelare tyvärr.
Manner har vid mängder av tillfällen gått på 8 backar, trots att de sista 2 inte platsar.
Matchningen av Bergman, Friman, Palve i OTn mot Frölunda kan vara ett av det största skämten jag sett från en coach.
+ 4
Manner är ingen demontränare, det är ju ganska tydligt, men överlag tycker jag ändå att han får ut OK av lagets kapacitet. Tror dock att det finns tränare som hade fått ut ännu mer, men också tränare som hade fått ut mindre.
Jag tror att bristen på bredd är ett stort problem för Manner. Han kan inte bänka spelare på samma sätt som många andra tränare och toppspelarna känner inte att medspelare längre ner i hierarkin flåsar de i nacken, de utgör liksom inte seriös konkurrens utan slåss snarare för glatta livet för att klara av SHL-spel. Tror det är viktigt att ha spelare som verkligen pushar underifrån.
Sen verkar Alcén vara genuint oskicklig på att skeppa spelare, utöver oskickligheten att värva spelare. Palve och åtminstone någon breddback borde redan ha skeppats vid det här laget.