Inlägg: 2495165
Svarskommentarer
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Har Friman helt plötsligt blivit en långsammare spelare när han satte på sig en Brynäströja? Det blir ju rätt uppenbart emellanåt att han har svårt att hänga med när det börjar gå undan. Jag menar han har ju hunnit med mot betydligt bättre motståndare när han vunnit OS-guld, VM-guld och spelat i KHL så sent som för ett år sedan.
Kan det vara spelsystemet? Vill minnas att han i OS och VM spelat i ett liknande spelsystem?
Vi kan vrida och vända på det här hur mycket som helst. Det vi nog kan enas om är att om spelarna inte slutar bjuda på motståndarna billiga pucktapp i egen zon så kommer det här inte att gå vägen. Om vi kan få ner de egna misstagen så har vi iaf en liten chans.
Kan det vara spelsystemet? Vill minnas att han i OS och VM spelat i ett liknande spelsystem?
Vi kan vrida och vända på det här hur mycket som helst. Det vi nog kan enas om är att om spelarna inte slutar bjuda på motståndarna billiga pucktapp i egen zon så kommer det här inte att gå vägen. Om vi kan få ner de egna misstagen så har vi iaf en liten chans.
+ 2
Ikväll blev framförallt Kinnvall och Johanesson fastcheckade alldeles för ofta, men också Sklenicka och Lindstein blev det vid flera tillfällen. Jag tror att motståndarna har scoutat dessa 4 och insett att de ofta försöker vara överkonstruktiva med pucken. De kan givetvis agera bättre, det säger jag inte emot, men det är också otroligt mycket svårare att hitta lösningar i pressade situationer när laget saknar ett fungerande grundspel.