Inlägg: 2497122
Svarskommentarer
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Jag håller inte med dig. Jag anser inte att jag är fel ute, men att du tycker det får stå för dig. Jag tycker du är fel ute däremot.
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Skönt att se att du inte gett upp.
Själv stängde jag av efter den horribla 5-3 PP.
Fanns annat och göra..
Det enda som kan rädda Brynäs nu är att man gör en Leksand -15.
Men kan man som Kinnvall inte ens få med sig pucken igår vid sista målet. Hur ska man kunna spela och vinna matcher då?
Nä. Detta leder till HA. Och där får Svedman rensa bordet från gamla spelare och ledare. Lär inte ske en total makover men. Det skulle behövas.
Och det viktigast.
Faktiskt, skeppa Bertil och Rödin.
Dessa har helt fel mindset för att spela i Brynäs.
De kan vara sympatisörer av Brynäs, med det är allt de ska vara.
Bertil var så jävla dålig igår bitvis så klockorna stannar..
Själv stängde jag av efter den horribla 5-3 PP.
Fanns annat och göra..
Det enda som kan rädda Brynäs nu är att man gör en Leksand -15.
Men kan man som Kinnvall inte ens få med sig pucken igår vid sista målet. Hur ska man kunna spela och vinna matcher då?
Nä. Detta leder till HA. Och där får Svedman rensa bordet från gamla spelare och ledare. Lär inte ske en total makover men. Det skulle behövas.
Och det viktigast.
Faktiskt, skeppa Bertil och Rödin.
Dessa har helt fel mindset för att spela i Brynäs.
De kan vara sympatisörer av Brynäs, med det är allt de ska vara.
Bertil var så jävla dålig igår bitvis så klockorna stannar..
+ 2
Detta handlar inte om att spelare och ledare inte vill vinna utan det handlar om att de tvivlar på sin egen kompetens och att de är osäkra och rädda.
Det som till en början behövs är ett samurajtal, ett Herb Brooks - tal eller för all del en Nisse och en Boom Boom. Med rätt inställning så kan en grupp utföra underverk när det gäller sportsliga prestationer så än finns chansen.
Det finns kompetens i gruppen, vi har vunnit mot Malmö tre gånger, vi har spöat Växjö, Skellefteå och Färjestad men självförtroendet är borta och rädslan har tagit över, det är svårt nu.
Vem kliver in och gjuter mod i grabbarna och levererar ett Samurajtal? Någon i gruppen Scott, Rödin eller Jacke kanske? Någon gammal legend som Stigge eller Inge kanske eller rent av Ove eller bör det ringas in en inspiratör, typ Henrik Fexeus eller dylikt?
Sen om det räcker eller inte att gruppen tror på det hela är en annan sak men det är definitivt en förutsättning.
Att Malmö nu har 2-0 och 8 raka vinster ger dem verkligen ett mentalt övertag och det måste trollas bort.