Inlägg: 2501538
Svarskommentarer
Sv: Alla Helvetes Kval
JohnnyBotox: Kollar man på hur Alcén värderat spetsen och bredden så är han helt ute och cyklar. Och även om vissa nyförvärv är meriterade så säger det ingenting kring hur dom faktiskt presterar. Oskarshamns nyförvärv var inte lika meriterade men var väl scoutade och presterade avsevärt mer till en likvärdig peng. Så även om man kan försvara vissa delar av lagbygget så finns det flera stora misstag som påverkat utfallet på den här säsongen.
Det här är väl en till stor del varför man ofta vill se en sportslig ansvarig som inte värvar och värderar sina spelare med sitt klubbhjärta. Det krävs någon utomstående som nyktert kan se var en spelare befinner sig i karriären och vad dom kan ge för utfall.
Det här är väl en till stor del varför man ofta vill se en sportslig ansvarig som inte värvar och värderar sina spelare med sitt klubbhjärta. Det krävs någon utomstående som nyktert kan se var en spelare befinner sig i karriären och vad dom kan ge för utfall.
+ 12
Sv: Alla Helvetes Kval
JohnnyBotox: Jag såg från start att vi inte skulle vara bättre denna säsong än förra, vi tappade anfallare som Gunler, Danielsson, Sallinen som var otroligt viktiga i lagbygget.
Sen Björk på backen som var vår hänförare.
Målvaktssidan blir väl knappt bättre av att ha två bra målvakter då bara en kan stå i taget och förstemålvakten står de flesta matcher ändå.
Sen visst några hyfsade värvningar men stommen ett år äldre och SHL har inte varit så här bra sedan senaste lock-outen. De flesta såg bara till förvärven och glömde både förlusterna och motståndarna.
Sen Björk på backen som var vår hänförare.
Målvaktssidan blir väl knappt bättre av att ha två bra målvakter då bara en kan stå i taget och förstemålvakten står de flesta matcher ändå.
Sen visst några hyfsade värvningar men stommen ett år äldre och SHL har inte varit så här bra sedan senaste lock-outen. De flesta såg bara till förvärven och glömde både förlusterna och motståndarna.
Eftersom det med stor sannolikhet blir HA så är truppen borta och Manner med stab är borta. Då tycker inte jag att Alcén med begränsad erfarenhet som SC ska bygga detta HA lag. Det är en anledning. Men den största anledningen är nog att vi saknar en röd tråd genom hela föreningen, hur ska vi spela, vilka ska träna våra olika lag osv. och det är jag kritisk till att Alcén ensam ska styra. Svedman och Bosse Bank är ledare med erfarenhet av näringslivet, de kan inte sitta med Alcén och styra hur vi ska spela, det vill jag ha kompetent och erfaret "hockeyfolk" till och gärna några som tidigare haft framgång. Inte Alcén med hjälp av Inge Hammarström och Dackell...