Inlägg: 2510399
Svarskommentarer
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Även om Lindbäck rimligtvis borde hålla hög klass i HA så är det ändå något som skaver i mig med tanken att se honom i Brynäströjan nästa säsong. När man liksom vet att Brynäs hade haft en helt annan säsong om man kört vidare med Solberg och Veini.
För mig är Lindbäck symbolen för hela denna skitsäsong. Som åskådare utifrån så har han verkat så obrydd av situationen också. Minuten efter en dundertavla så ser man hur han skämtar med linjedomaren. Hur han i intervjuer med media hela tiden har skyllt ifrån sig och påpekat att han ”egentligen är en bra målvakt”. Det har känts som att han tagit allt så himla lätt, med attityden ”det löser sig”.
För mig är Lindbäck symbolen för hela denna skitsäsong. Som åskådare utifrån så har han verkat så obrydd av situationen också. Minuten efter en dundertavla så ser man hur han skämtar med linjedomaren. Hur han i intervjuer med media hela tiden har skyllt ifrån sig och påpekat att han ”egentligen är en bra målvakt”. Det har känts som att han tagit allt så himla lätt, med attityden ”det löser sig”.
+ 14
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Lindbäck gör sig bättre i en annan klubb, han är ju helt avgörande med alla inkastade puckar, till nedflyttningen. En målvakt med över 93 procents räddningar måste värvas och det är ett absolut krav. Inget lag går någonsin bra med en usel målvakt, tvärtom en usel målvakt sänker hela laget ner i dyn.
+ 5
Sv: Alla Helvetes Kval
Kortfattat: "Problemen är så omfattande inom Brynäs att jag inte pallar med att vara med längre."
Och det förstår jag.
Och det förstår jag.
+ 3
Tror tyvärr det är orealistiskt att behålla Ölund. Han är attraktiv för SHL-klubbarna.