Inlägg: 2510504
Svarskommentarer
Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Jag tror vi har samma syn på detta. Kanske lägger jag mer vikt på att man måste höja lägstanivån. D v s ha bättre jämnhet mellan spelarna i hela laget för att skapa förutsättningar för både spetsar OCH andra att prestera. Dessutom har det märkts tydligt att laget inte har varit i harmoni på många år, vilket troligen har att göra med både inre och yttre faktorer. (läs: enskilda spelare och föreningsklimatet) I en sådan miljö hade Suomela malts ner till en medioker lirare.
För några år sedan var Rödin-Scott en duo att räkna med på SHL-nivå. De avgjorde jämna matcher och hade ett fint samspel, men de har sina bästa år bakom sig nu. De är två av många exempel där Johan Alcén har överskattat de egna spelarna något oerhört. Att man var riktigt bra för några år sedan hjälpte ju inte laget nu.