Inlägg: 2552619
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: När jag pratar hybris så menar jag runt klubbmärket. Känner att jag kanske valde fel ord iofs :-)
Det jag menade är att man tror att klubbmärket, dess tradition mm, gör att man kan leva på gamla meriter.
Ticko:
Finns inte många med hybris i Timrå, däremot så har vi en framtidstro som vi inte haft på mången dar..
Det kan gå hur som helst för oss i år, men jag garanterar att vi undviker de sista två platserna.
Det jag menade är att man tror att klubbmärket, dess tradition mm, gör att man kan leva på gamla meriter.
Ticko:
Finns inte många med hybris i Timrå, däremot så har vi en framtidstro som vi inte haft på mången dar..
Det kan gå hur som helst för oss i år, men jag garanterar att vi undviker de sista två platserna.
+ 1
Den här föreningen har bränt mig och många andra härinne så många gånger så jag kan nästan garantera att ingen tar något förgivet. Sen gäller det vanliga: man ska ha tur och få vara relativt skadefri (något vi inte hade förra säsongen), puckarna ska studsa rätt, lagkemin måste klicka, domarjävlar måste ta rätt beslut, osv.
Vi har en bra grund just nu, som det ska adderas ytterligare spelare till, säkert ett eller två under säsongen också. Att ha förväntningar på en topp 3-plats är knappast hybris och är inte orimligt sett till truppen, även om jag själv är försiktigare i mina förhoppningar.