1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779050 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2564548

Sv: A proposito de nada
Peja: "Det är en romantisk tanke att Wille hade kunna lugnat stormen, men jag tror att digitaliseringen av årsmötet och att mycket sker online nu har ändrat spelreglerna mycket."

Jodå, spelreglerna har förändrats - men faktum är ju att splittringen under senaste säsongen alldeles uppenbart funnits ända ner på lagnivå. På det beryktade mötet, utan Manner, innan bortamötet mot Linköping ska enligt uppgift "Gävlefalangen" i laget velat sparka Manner medan övriga spelartruppen ville ha honom kvar. Det är inte lätt att gå vidare tillsammans efter ett sånt möte och det hade nog inte skadat om en person med "Willes" kvalitéer funnits närvarande.

...Men även jag har funderat på digitaliseringens konsekvenser och med risk för att sätta tokiga idéer på fel människor kan man väl bara konstatera att det vore enkelt idag att "kapa" en elitförening. Hur det skulle gå till? Man köper tillräckligt många medlemskap för att vinna alla omröstningar på årsmötet. Det vore inte speciellt dyrt. När man väl "kapat" styrelsen och tillsatt medlöpare i alla positioner kan man sedan tömma föreningen på kapital. Tror faktiskt att man måste skriva till några paragrafer i stadgarna som hindrar detta. Kom att tänka på detta redan när "Brynäs kan bättre" dök upp och "kapade" årsmötet. Tack och lov agerade "Brynäs kan bättre" för Brynäs bästa - även om det kan diskuteras om det gått så mycket bättre efter det årsmötet.

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
Malken:
"När man väl "kapat" styrelsen och tillsatt medlöpare i alla positioner kan man sedan tömma föreningen på kapital. Tror faktiskt att man måste skriva till några paragrafer i stadgarna som hindrar detta."

Paragraf 8 i stadgarna har kommit till på senare år bla av den anledningen.
Men det kanske behöver ses över igen?

Sv: A proposito de nada
Malken: OK, jag tänkte mest på splittringen bland supporterfalangerna. Tror egentligen att splittringen inom spelartruppen var en annan sak, tror inte det påverkades av årsmöten etc utan snarare av vilka spelare Alcén tagit in och hur Manner ledde laget. Som jag ser det lever spelartrupperna sina egna liv och har sina egna dynamiker. Du kan ju ha en fantastisk lagmoral i sin spelartrupp trots att en förening är i kaos utanför isen. Kan tycka att man ofta skönmålar hur det var utanför isen de åren som Brynäs varit bra i modern tid.

Att många spelare antagligen ville ha bort Manner var ganska givet. Han hade inte en svensk ledarstil, vilket de flesta är vana vid, och hans taktiska upplägg var omodernt i en svensk kontext. Svenska spelare hade antagligen generellt sett mindre tålamod och svårare att hantera en sån tränare.

När det gäller "kupper" på årsmöten har du rätt på ett sätt, men fel på ett annat. Digitaliseringen gör trots allt att många fler personer (medlemmar) kan delta, vilket gör att den som "kuppar" måste ha betydligt fler röster än tidigare. Tidigare räckte det ju i princip med att släpa korplaget till årsmötet för att kunna utmana i en omröstning, nu krävs det ändå några hundra röster.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)