Inlägg: 2695150
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
{10595}: NhL kontra shl ...Så då förstår jag inte varför du tjatar om att vi spelar i HA o ni i SHL...Enligt ditt sätt att tänka kan ju ni likaväl ha fortsätt i HA ..Hade några av era spelare blivit draftade och gått till NHL oavsett serietillhörighet i Sverige så hade ju du varit nöjd och tyckt att det gör Modo större.
Skulle gärna vilja se om ni hade fler bortasupportrar än t ex Leksand?
Skulle gärna vilja se om ni hade fler bortasupportrar än t ex Leksand?
Sv: A proposito de nada
{10595}: Givetvis är SM-guld viktigare än att fostra storspelare. Vad går klubbarnas säsonger ut på; att vinna guld eller att få fram spelare?
Min tes är inte att enbart antalet guld bestämmer hur stor klubben är men det är en faktor. Antalet supportrar, publiksnitt osv är också viktigt. Historien är givetvis viktig, där ingår både sportsliga resultat och spelare som fostrats. Det du missar med skrytet om era spelare är att de kan vara kända utan att Modo är det. Jag har pratat med folk runt om på planeten som vet vem Zlatan är men aldrig hört talas om Malmö.
Men jag har svårt att ta dig seriöst i och med att du antagligen är ensam i världen om ditt synsätt som är helt och hållet designat för att kunna lyfta fram Modo…
Min tes är inte att enbart antalet guld bestämmer hur stor klubben är men det är en faktor. Antalet supportrar, publiksnitt osv är också viktigt. Historien är givetvis viktig, där ingår både sportsliga resultat och spelare som fostrats. Det du missar med skrytet om era spelare är att de kan vara kända utan att Modo är det. Jag har pratat med folk runt om på planeten som vet vem Zlatan är men aldrig hört talas om Malmö.
Men jag har svårt att ta dig seriöst i och med att du antagligen är ensam i världen om ditt synsätt som är helt och hållet designat för att kunna lyfta fram Modo…
+ 16
Sv: A proposito de nada
{10595}:
Alltså på riktigt, vad är det du vill säga egentligen, tror dom flesta som har någorlunda koll på hockey i Sverige i någorlunda närtid vet vad både Modo, andra klubbar, Brynäs mfr, har bidragit med, men, 😅 Vad exakt är det du vill uppnå, samt upplysa oss andra oförstående hockey älskare med genom dina inlägga här i Brynäsboken, vore väldigt intressant att veta vad du vill ha ut av ditt godhets runkande 🤘😊
Snälla, förklara 😳
Alltså på riktigt, vad är det du vill säga egentligen, tror dom flesta som har någorlunda koll på hockey i Sverige i någorlunda närtid vet vad både Modo, andra klubbar, Brynäs mfr, har bidragit med, men, 😅 Vad exakt är det du vill uppnå, samt upplysa oss andra oförstående hockey älskare med genom dina inlägga här i Brynäsboken, vore väldigt intressant att veta vad du vill ha ut av ditt godhets runkande 🤘😊
Snälla, förklara 😳
+ 1
Din vinkling är att SM-guld är viktigast. Min vinkling är att NHL-stjärnor är viktigast.
Frågar du 100 personer i vilken stad som helst utom Gävle vem Ove Molin är, och frågar samma skara vem Peter Forsberg är, så kommer fler veta av Peter Forsberg.
Att du väljer att bara räkna SM-guld kan jag förstå då det passar dig, men det tar inte bort faktumet att MoDo är världens bästa klubb på att fostra NHL-spelare. Hade inte MoDo flest bortasupportrar i genomsnitt denna säsong också? Även där är vi störst!
Kan inte ta er seriöst om ni kommer med Ove Molin och vill jämföra er storhet med Peter Forsberg.