Inlägg: 2705866
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Mattson: "vad sa han om ekonomin?"
Bättre sent än aldrig :)
Summering av ekonomin (baserat på intervjun med Svedman):
- "Det är okej".
- Vi hade bra ökade intäkter, men ökade också kostnaderna.
- Han kan inte säga vad resultatet landar i än, eftersom han inte vet än.
- Man försökte hålla löner osv nere så gott det gick och utlovade istället bonusar vid framgång. Bonusar som alltså ska betalas ut nu och troligtvis kommer påverka vårt resultat.
- Han påpekar också att Brynäs hade räknat med några fler hemmamatcher i slutspelet för att få in lite extra, något som också kommer påverka resultatet.
- Man vill satsa på investeringar i arenan.
- Budgeten framåt är fortsatt ansträngd, fortsatt utmanande. Vi behöver bygga kapital över tid och öka våra intäkter.
- Flaggar för en tuff framtid där vi ska ha rimliga förväntningar på verksamheten det kommande året.
- Man kommer ha likartad spelarbudget som förra gången i SHL, kanske något mindre. Säger även att många lag kommer att ha större budget än oss men påpekar att Skellefteå osv har haft framgång med mindre budgetar.
- Han avslutar med "stabilt och bra".
Bättre sent än aldrig :)
Summering av ekonomin (baserat på intervjun med Svedman):
- "Det är okej".
- Vi hade bra ökade intäkter, men ökade också kostnaderna.
- Han kan inte säga vad resultatet landar i än, eftersom han inte vet än.
- Man försökte hålla löner osv nere så gott det gick och utlovade istället bonusar vid framgång. Bonusar som alltså ska betalas ut nu och troligtvis kommer påverka vårt resultat.
- Han påpekar också att Brynäs hade räknat med några fler hemmamatcher i slutspelet för att få in lite extra, något som också kommer påverka resultatet.
- Man vill satsa på investeringar i arenan.
- Budgeten framåt är fortsatt ansträngd, fortsatt utmanande. Vi behöver bygga kapital över tid och öka våra intäkter.
- Flaggar för en tuff framtid där vi ska ha rimliga förväntningar på verksamheten det kommande året.
- Man kommer ha likartad spelarbudget som förra gången i SHL, kanske något mindre. Säger även att många lag kommer att ha större budget än oss men påpekar att Skellefteå osv har haft framgång med mindre budgetar.
- Han avslutar med "stabilt och bra".
+ 6
Sv: A proposito de nada
Mattson: Hade hoppats att någon annan kunde sammanfatta. Jag hade faderliga plikter som kallade vid stunden (läs: gå på lekparken med ungarna) och nu lagar jag middag xD
Kan kolla och sammanfatta senare ikväll, om ingen annan känner sig manad.
Kan kolla och sammanfatta senare ikväll, om ingen annan känner sig manad.
+ 1