Inlägg: 2709353
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Köper argumenten om de 2 säsongerna!
Men:
14/15, 25 matcher (Liiga).
18/19, 21 matcher (NL)
23/24, 28 matcher (NL, 2 olika lag).
Vet inte hur många matcher de kör per säsong men här ser han ut att ha missat en del också? Säger inte att han är en dålig spelare (det verkar han inte vara). Är mer nyfiken på varför han missat en hel del vissa säsonger (2 av dem har du förklarat för mig).
Han ser ju ut att producera bra när han väl spelar (10p på 9 matcher i Géneve denna säsong t.ex.) så tycker det är lite konstigt att han skickades vidare till Lausanne där han fick spela 19 matcher + 1 slutspelsmatch (Djoos spelade 18 slutspelsmatcher i samma lag).
Men:
14/15, 25 matcher (Liiga).
18/19, 21 matcher (NL)
23/24, 28 matcher (NL, 2 olika lag).
Vet inte hur många matcher de kör per säsong men här ser han ut att ha missat en del också? Säger inte att han är en dålig spelare (det verkar han inte vara). Är mer nyfiken på varför han missat en hel del vissa säsonger (2 av dem har du förklarat för mig).
Han ser ju ut att producera bra när han väl spelar (10p på 9 matcher i Géneve denna säsong t.ex.) så tycker det är lite konstigt att han skickades vidare till Lausanne där han fick spela 19 matcher + 1 slutspelsmatch (Djoos spelade 18 slutspelsmatcher i samma lag).
Säsongen 21/22 är inte heller så märklig. Vill minnas (kan ha fel) att det var flera i Jokerit som inte fixade nytt lag direkt eftersom allt var så osäkert, innan man förstod vikten av kriget.
I övrigt har han ju spelat som han "ska".