Inlägg: 2713111
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Nja, det är nog att göra det lite för lätt för sig. I Phoenix fall är jag mer inne på ägaren, Meruelo, som SuneMangs nämnde. Nu var det ju ett tag sedan Atlanta försvann, så jag minns inte hur förhållande såg ut där.
+ 1
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Jugge: Självklart en grov förenkling, men det är nog lättare att driva och finansiera en NHL-klubb i en region med ett passionerat intresse för hockey.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Jugge: Jaha, tror vi OEL öppnar plånboken? Eller blir Tingsryd den här säsongens Kristianstad? Vilka kom tvåa i hockeyettan nu igen och kan bli den här säsongens Kalmar?
+ 2