1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778917 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2723623

Sv: A proposito de nada
OBS. Inte riktat mot just dem senaste uppställningarna utan mest hela silly season :)

Tycker det är konstigt att man väljer Axel Andersson framför Lindstein på 6 backar.


Visst att Lindstein gör lite ”Junis misstag” och efter JVM förra året hade han för hög tro på sig själv. Men kom igen, Lindstein har störst chans att utvecklas!

Att gå från SHL ner till Allsvenskan och samtidigt bli sent inkallad till JVM och i stort sett bli bästa backen i hela turneringen. Lägg därtill pressen av att först vara ung i riktigt dåligt Brynäs som åker ur SHL, sen spela en skitbra jvm turnering för att sen komma hem till ett Brynäs där pressen är skithög på att man ska gå upp direkt.

Sen var väl Lindstein den backen som spelade i flest backpar, spelade väl med Bertilsson,Benn och Cukste under säsongen.


Sen har vi Axel Andersson, helt oprövad i SHL.

Visst var han en av dem bästa backarna i Djurgården, men det var väl ingen vidare konkurrens där.

Och om jag ska döma från Brynäs två träningsmatcher så gör Lindstein mycket mer bra saker än vad jag tycker Axel Andersson gjort😬

Vi pratar om att vi behöver få igång bra juniorverksamhet igen, likt Skellefteå.

Men hur ska vi kunna göra det när våra juniorer bara ska FÅ spela som extra backar/forwards eller fjärdekedjan?

Spelarna måste kunna få chansen/mogna in i den rollen som dem har som hockeyspelare genom hela livet, kan ju inte sätta en plastmaterial center i en hårt checkande fjärde line. Bara för att det är där junisar ska vara..


Lindstein + och - enligt mig.
+bra styrningspuckar från blå
+gott öga för offensiva zonen
+ driva upp med pucken
+bra på uppspel från egen zon
+bra på att pincha fast motståndare i sarghörn

-dålig koll i egen zon ibland bakom ryggen
-kortpassningar
-samarbete med back 2 (vilket han ofta får spela med olika genom säsong)
-spelar för svårt ibland.
-lite klen

Alla - enligt MIG kan han lätt slipa bort och bli en av Brynäs bästa backar den här säsongen. Men då måste han få spela hockey och mogna som hockeyspelare!


Elias Salomonsson var väl Skellefteås bästa back i finalserien 💁🏼‍♂️


Sorry för min lilla skrivstund, men känns som Björk-mobben igen.

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
Farsang: Förstår din tanke och hoppas såklart på en raketutveckling på Theo, men sen ser jag inte Axel som bara Djurgårdens bästa back förra säsongen utan förmodligen hela ligans bästa back tsm med våra toppbackar, så blir även spännande att se vad en sån spelare kan uträtta..

Sv: A proposito de nada
Farsang:
Båda kommer nog få chansen att visa upp sig. Ni lär ju som alla andra lag få ett par skador / sjukdomar under säsongen.

Sv: A proposito de nada
Farsang: Jag gillar Lindstein, men tycker samtidigt att han har fått väääldigt mycket chanser. Tycker inte att han är dålig, men det kommer misstag ibland. Inte så slipad.
Sen tror jag att det beror på vad man har för plan där uppe för Axel. Lindstein är väl nästan garanterad att försvinna nästa säsong? Iallafall stor chans. Kanske vill man satsa lite på Axel, om han tänker stanna flera säsonger. Då bygger man något för framtiden. Jag har dock inte tittat närmare på deras spel heller. Men så som det är nu så får väl båda chansen?

Sv: A proposito de nada
Plastmaterial center =playmaker center, jävla autocorrect

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)