1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778917 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2743661

Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Slaven82: ”Titta på bröstet och inte på pucken” får alla backar tidigt lära sig.
Nu ska man tydligen först avgöra om spelaren man möter tänker dribbla utan att titta upp, då ska man inte tackla utan ta pucken,
eller om man på något vis vet att spelaren tänker titta upp, då får man tackla.
Det är så klart helt omöjligt för en spelare att avgöra allt detta på bråkdelar av en sekund.
Regelverket måste utformas på ett sådant vis att spelarna kan anpassa sitt spel till reglerna och att det inte beror på tur eller otur om man blir avstängd efter en tackling.
Det blir ju nu helt uppenbart att Dastous regelbrott var på två-minuters nivå. Sen kommer en slags emotionell bedömning från disciplinnämnden som tydligen har ett eget regelverk som bara verka bedöma olycksrisken i efterhand.
Ska det bara på detta vis så tycker jag att man borde förbjuda tacklingar på öppen is överhuvudtaget. Då går det i alla fall som spelare att anpassa sig till reglerna.

Svarskommentarer

Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Jaha, så har då Kalle Anka nämnden svingat sitt lotterispö och kommit fram till 2 matcher för Charlie…

Man blir f-n mörkrädd när man läser namnen på människorna som sitter och fäller avgöranden här. Var är hockeykunskaperna?…

"De som fällde var: Josefin Mallmin, Nathalie Stenmark, Hans-Göran Elo, Ulf Lindgren, Gunilla Andersson Stampes och Maria Furberg.

Fredrik Emvall som spelat hockey i modern tid anmälde sig skiljaktig. Damhockey framöver."

Samtidigt idiotförklarar dom domarna på isen som granskade detta länge och kom fram till 2 min. Helt galet och oförklarligt, gör om och gör rätt! Annars kan vi lägga ner tacklingar i svensk hockey. Jag hoppas verkligen att Brynäs överklagar, för detta är ett rent rättshaveri…

Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
KalleTeodor: "Sen kommer en slags emotionell bedömning från disciplinnämnden som tydligen har ett eget regelverk som bara verka bedöma olycksrisken i efterhand."

Problemet som jag ser det här är ju att det passerat två instanser och ingen av dem (en i Disciplinnämnden ville fria) säger liksom "Stopp, vad håller vi på med?". Detta tycker jag är oroande...

Först Players Safety Group som avgör om det ska bli en anmälan till Disciplinnämnden eller inte. De har granskat situationen och bedömt att den ska generera en anmälan.

I nästa instans (Disciplinnämnden) så har situationen också granskats och man kommer fram till att D'Astous gjort sig skyldig till illegal check to the head i hög fart och att han kunde undvikit huvudet (bullshit enligt mig).

Players Safety Group hade kunnat undvika att skicka vidare ärendet och Disciplinnämnden har möjlighet att fria. Ändå så fälls D'Astous. Det är liksom inte EN instans som kommit fram till detta utan TVÅ vilket får mig att undra hur de tänker.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)