Inlägg: 2782456
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
JawKee: Tror också att det var det lättaste alternativet att välja Intersport.
B t w ibland finns det folk som inte nöjer sig med det lättaste alternativet:
”We choose to go to the moon in this decade and do the other things not because they are easy, but because they are hard.”
Ingen jämförelse i övrigt (fasen nu lockar jag fram J.F.K till forumet igen) 🙂
B t w ibland finns det folk som inte nöjer sig med det lättaste alternativet:
”We choose to go to the moon in this decade and do the other things not because they are easy, but because they are hard.”
Ingen jämförelse i övrigt (fasen nu lockar jag fram J.F.K till forumet igen) 🙂
+ 1
Sv: A proposito de nada
JawKee: Det har väl dessutom funnits ekonomiska fördelar, dessutom har väl om jag inte missförstått det Intersport drivit Brynässhoppen i arenan "gratis" som en del av dealen de har.
Jag är helt övertygad om att de flesta skulle uppleva en försämring initialt om man sade upp avtalen med Intersport och körde i egen regi. Det är inte lätt att driva en sådan butik, det är ett jäkla jobb att ta fram produkter - Det har väl tidigare varit en del av kritiken, att man i princip sålt random, taskiga profilkläder med en Brynäslogga på. Sortimentet skulle minska drastiskt och risken är överhängade att vi under den första säsongen skulle ha mer slutsålda varor och ännu sämre tillgänglighet än idag.
Däremot kanske det finns möjlighet till någon kombination - Intersport ansvarar för grundsortimentet och webbhandeln, medan Brynäs själva driver Brynässhoppen i arenan där det dessutom kan finnas exklusiva produkter som bara kan köpas där...?
Jag är helt övertygad om att de flesta skulle uppleva en försämring initialt om man sade upp avtalen med Intersport och körde i egen regi. Det är inte lätt att driva en sådan butik, det är ett jäkla jobb att ta fram produkter - Det har väl tidigare varit en del av kritiken, att man i princip sålt random, taskiga profilkläder med en Brynäslogga på. Sortimentet skulle minska drastiskt och risken är överhängade att vi under den första säsongen skulle ha mer slutsålda varor och ännu sämre tillgänglighet än idag.
Däremot kanske det finns möjlighet till någon kombination - Intersport ansvarar för grundsortimentet och webbhandeln, medan Brynäs själva driver Brynässhoppen i arenan där det dessutom kan finnas exklusiva produkter som bara kan köpas där...?
+ 7
Men som sagt, Intersport är nog den lättaste vägen man kan gå. Är nog snarare det