1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779008 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2794034

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Mattson: Tycker man glömmer att tacka även Bertilsson och Kinnvall som inte hade sin bästa match någon av dem. Berra var inne på 5 mål bakåt (sista i öppen kasse). Kinnvall inne på 2-0, 3-0 & 4-0 (tillsammans med Berra). 3 mål bakåt på ca 5-6 minuter är rätt uselt (plus paus mellan första och andra så klart).

Det är så sjukt att titta på plus/minus-statistiken bland backar i Brynäs. Skapligt ojämna (i nivå mellan spelarna). Sen vet vi att Söderström och D'Astous är dominanta. Men även stor skillnad mellan Axel, Lindstein och Berra/Kinnvall också (sett till plus/minus).

Söderström: +35. -16 (+19 totalt)
D'Astous: +33, -16 (+17 totalt)
Axel: +21, -13 (+8 totalt)
Lindstein: +13, -8 (+5 totalt)
Djoos: +14, -11 (+3 totalt, hade kunnat haft högre total om han spelat fler matcher).
Kinnvall: +21, -20 (+1 totalt)
Berra: +21, -22 (-1 totalt)

Det skiljer alltså 20 (+19 till -1) mellan bästa och sämsta backen (sett till plus/minus) i Brynäs. Och det vägs ändå upp av att de är inne mycket då de varit inne på 21 mål framåt också kanske någon tänker. Men det har ju Axel också? Han har trots det varit inne på 9 mål färre än t.ex. Berra.

Då kanske någon tänker, ja men Berra och Kinnvall spelar väl mer än Axel?
Axel: 17:05 (snitt)
Kinnvall: 18:50 (snitt)
Berra: 17:26 (snitt)
Så det är faktiskt inte SÅ stor skillnad.
Söderström och D'Astous har mycket mer speltid och släpper därför in fler mål bakåt också. (Ifall någon får för sig att säga att 22 inte är så många fler än 16)
D'Astous: 22:54 (snitt)
Söderström: 22:47 (snitt)

Jag vet faktiskt inte varför Kinnvall och Berra sticker ut så pass mycket som de gör. OM det inte är så att de helt enkelt är för dåliga/långsamma eller vad man nu vill säga.

Svarskommentarer

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Gavve: "Tycker man glömmer att tacka även Bertilsson och Kinnvall som inte hade sin bästa match någon av dem."

Jag har funderat ganska länge om anledningen till att man spelar dessa två ihop när bägge har en tendens att tappa markeringar. Målvakterna blir osäkra men även forwards då man kanske inte vågar gå för framåt på samma sätt som med två trygga och rutinerade backar. Ska Brynäs gå för guld då behövs antingen att Lindstein steppa upp ytterligare och tar Kinvalls plats eller att man plockar in en ny back även om jag tror att detta inte kommer att hända men samtidigt kan skador komma...

Se bara nu när Shroder är borta (även om han inte är back), det blir ganska sårbart i kedjorna. Tänk er om exempelvis Silver, Rödda, Larsson eller Söderström blir skadade en längre period... Det vågar man inte ens tänka på.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Gavve: Den statistik som säger mest är väl räddningsprocenten på 68%. Omöjligt att vinna med den nivån på målvaktsspelet.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)