Inlägg: 2834058
Svarskommentarer
Sv: Rögle - Brynäs 2025-03-06
Peja: Jag håller med. Det märks verkligen när både Indrasis och Trivigno är borta även om Juniorerna gör det bra. De blir ändå lite tunna speciellt när lag som Växjö går in o spelar tung slutspelshockey. Kanske vore klokt att ta hem åtminstone Anton och Lejon (som gått riktigt bra i BIK) till slutspelet och låta våra juniorer foka på sina slutspel.
Anser f ö att det alltid är bra med hockeyspelare som tidigt lär sig vinna. Jag tycker Brynäs tappade detta lite i juniorverksamheten när det uttalade målet var att förse A-laget med välutbildade spelare. Titta på t ex Larssons, Silfverbergs, Bertilssons, Lindbloms och Järnkroks meritlista så har samtliga vunnit junior guld på vägen. Målet med all verksamhet borde alltid vara att vinna inte minst för att ge rätt utbildning för spelarna.
Anser f ö att det alltid är bra med hockeyspelare som tidigt lär sig vinna. Jag tycker Brynäs tappade detta lite i juniorverksamheten när det uttalade målet var att förse A-laget med välutbildade spelare. Titta på t ex Larssons, Silfverbergs, Bertilssons, Lindbloms och Järnkroks meritlista så har samtliga vunnit junior guld på vägen. Målet med all verksamhet borde alltid vara att vinna inte minst för att ge rätt utbildning för spelarna.
+ 4
Sv: Rögle - Brynäs 2025-03-06
Peja: Ja, alla kroppar kommer behövas i slutspelet, den saken är klar.
Kallar man tillbaka Anton Olsson så har man ju han och L Lindblom tillgängliga när kvarten börjar, det ger lite bredd i alla fall, på ett annat sätt än vad 07orna har möjlighet att ge.
Kallar man tillbaka Anton Olsson så har man ju han och L Lindblom tillgängliga när kvarten börjar, det ger lite bredd i alla fall, på ett annat sätt än vad 07orna har möjlighet att ge.
+ 1
Sv: Rögle - Brynäs 2025-03-06
Peja: Helt rätt.
Känns som att det är stor chans att det verkligen kommer märkas att Bobby saknas
Känns som att det är stor chans att det verkligen kommer märkas att Bobby saknas
+ 1
Sv: Rögle - Brynäs 2025-03-06
Peja: Gameday! Det blir tight gällande både kvart och play out idag. Grattis till seriesegern!
+ 3

Personligen tycker jag att skadorna på Indrasis och Bobby oroar mer än målvaktssituationen. Det saknas en bredd och det såg inte kul ut när Indrasis blev skadad. Även om jag har varit skeptisk mot hans spel under säsongen så vore det förbannat tråkigt om hans tid i Brynäs avslutas med en skada.