Inlägg: 2872975
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Kan Luleå ha samma sanslösa effektivitet hela finalserien (15%) blir dom omöjliga att slå. Vi ligger på 5%. Svårt att släppa känslan att de haft en hel del flax när också Brynäs haft bäst xG i varje match. Det gäller att bryta mönstret nästa match.
+ 13
Svarskommentarer
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Mattson:
”Fakta” är ju fakta - iaf utifrån hur den formulerats.
Så xG stämmer säkert.
Men det här med att Brynäs är det bättre laget i 5vs5.
Är vi verkligen det så klart som ”allq” säger - ffa utifrån de 2 senaste matcherna? Jag är fan tvek på den.
”Fakta” är ju fakta - iaf utifrån hur den formulerats.
Så xG stämmer säkert.
Men det här med att Brynäs är det bättre laget i 5vs5.
Är vi verkligen det så klart som ”allq” säger - ffa utifrån de 2 senaste matcherna? Jag är fan tvek på den.
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Mattson: ja, inte låta dem skjuta från slottet. Det är skillnaden, att de får så brutalt mycket bättre lägen än våra fladderpuckar. De har varit mycket starkare runt kassarna. Om vi inte klarar det måste vi få mycket längre anfall så de helt enkelt får så lite puck som möjligt och blir för trötta att kontra.
+ 4